SnackBar! Bild

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Moderatorn får flytta tråden om du tycker den ligger fel. Jag har tänkt att tillverka en liten snackbar i vår hage. Eller ja hästens hage. Min häst bor på ett stort inackorderingsstall och han behöver sysselsättning i hagen. Han och hans kompis brukar roa sig med att gräva upp rötter ur marken vilken har resulterat till att min har varit på djursjukhus och tömt tarmarna på sand :crazy:. Inte så bra. Så nu har dom fått hönät med små små maskor i för att ha något att göra. Det fungerar jättebra nu när det är snö för nu kan näten ligga på marken. Men när det blir geggigt i hagen så fungerar det inte så längre. Så då har jag kommit på att jag ska bygga en snackbar. Som näten kan hängas upp i och som vi kan hänga upp andra saker i tex likit godisstenar och saltstenar och så.. " Ställningen" är gjord i telefonstolpar..

Jag har ritat en mycket fin bild i Paint :rofl: Titta och njut!

31955843.jpg

Vad tror ni? Något som ska ändras/fattas? Eller Ni har någon annan bra idé?

Alla tips emottages tacksam!

Sv: SnackBar! Bild

Fruktansvärt gulligt! Hoppas att bygget går bra, hade jag varit häst så hade jag älskat något sånt där, haha ;)

Det enda jag hade lite svårt med var hönäten på backen? :angel: jag skulle aldrig våga ha det i hagen hos oss, det skulle definitivt resultera i diverse skador ;)

Ser riktigt smart ut, skulle med behöva något liknande till mina. I dagsläget får de halm som vi sprider ut över hagen för att de ska vara sysselsatta.

Men någonting säger mig att de kommer att börja tugga på stolparna, mina hade gjort det iaf:grin: Sen skulle jag inte våga ha hönät i hagen med antar att det bara var en symbol:)

lycka till:laugh:

Så nu har dom fått hönät med små små maskor i för att ha något att göra. Det fungerar jättebra nu när det är snö för nu kan näten ligga på marken.

Hur törs ni ha hönät ligga löst i snön? Är ni inte rädda för att hästarna ska fasta i dem?

Svarar alla:

Angående hönäten i hagen så finns där inget som dom kan fastna i. Maskorna är 4*4 cm så dom kan inte få in hovarna. Dom har inga skor så dom kan inte fastna i dom. Dom knyts ihop så hårt uppe i hålet så där blir inget hål kvar att fastna i. Och dom resterande banden som man normalt hänger upp näten i är inte ihop knutna i änden så där blir ingen ögla att fastna i. Bara två band som hänger och dom är så tjocka och glansiga så dom knyts inte ihop så lätt. Hagen är okuperad så där är inga träd eller buskar att trassla i.

Jag kan inte komma på något mer möjligt olycksscenario men kommer ni på något så berätta gärna.. Det sista jag vill är att dom ska skada sig..

Bra idé!

Tänk bara på att godis-stenar mm ofta innehåller MASSOR utav socker och har en förmåga att göra en rastlös häst ännu mera rastlös pga av den negativa energin som för mkt socker ger.
Dessutom blir det lätt en ond cirkel, hästar blir sockerberoende precis som människor. T.ex hästar som krubbiter och får en likit för sysselsättning, blir snabbt beroende och när då stenen är slut blir beteendet etter värre.

Och socker är precis som för människor, inte bra för hästar i för stora mängder och hästar kräver inte alls en stor mängd (Om ens någon alls?)
Dessutom är det ofta redan för höga värden än nödvändigt redan, om man räknar ihop socker/kolhydrat/stärkelse värden i hö och kraftfoder.

Bara en tanke, som många inte tänker på :)

Liknande trådar

Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 259
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V