Snabbväxande häck

Det visste jag inte. Vilken bra info. :bow:
Vilken tid på året är bäst för att klippa granhäcken?
När skotten är mjuka alltså ljusgröna-gröna innan de blir förvedade och det är bara dom du kan korta av. Jag är lite osäker på när i tid det infaller med det är väll juni någon gång.

Är syrén ett dåligt val? Det växer ju snabbt tänker jag och är fint att se på.

Syrén rotslår något förbannat här nere, och så kör man över dem med gräsklipparen och vips har man 50 000 cm-höga små spjut som väntar på hundtassar. :cautious:
Liguster är lättskött och tätt, men har noll koll på vad de kostar dock...

Syrén rotslår något förbannat här nere, och så kör man över dem med gräsklipparen och vips har man 50 000 cm-höga små spjut som väntar på hundtassar. :cautious:
Liguster är lättskött och tätt, men har noll koll på vad de kostar dock...
Om man köper barrotade "häckplantor" mellan 20-50 kr st ungefär (kostar ca 12-35 kronor från grossist) beroende på storlek på plantan. Det är ungefär samma pris på alla "vanliga häckväxter" på barrot.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Samhälle I stort sett varje dag när jag ska köra hem från jobbet tänker jag på hur gräsligt dålig sikt det är när jag kommer till en gata där jag...
Svar
3
· Visningar
572
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka