Snabbt-TM superfit rain

alice

Trådstartare
Jag måste köpa täcken till damen idag pga mycket känslig rygg. Ska köpa fleecetäcke att ha inne och ett regntäcke att ha ute. Eftersom hööks har ett fleecetäcke m kryssgjordar är det att föredra. Då tänkte jag slå två flugor i en smäll och även köpa deras TM superfit rain. Vill ha ett bra regntäcke m halvhals. Är det något att satsa på? Hur är de i storlekarna? Har en häst som kanske borde ha 150 eg i storlek pga lite lång rygg. Kan jag köpa 145? Torkar dessa täcken snabbt, typ över en natt, i stallmiljö?

Tacksam för snabba svar!

//Alice

Sv: Snabbt-TM superfit rain

Thermo master är sydda för den stora halvblodshästen med bred bål och stora bogar. Har du en häst av icke denna modell så sitter inte detta täcke särskilt bra. Om din häst har smala bogar tenderar täcket att åka bakåt och dra över bogen medans det hänger långt bak över baken. Då är det bättre att du köper ett Hööks täcke av det andra märket de har - kommer inte ihåg vad det heter - horse saver/horse power, något sånt? De har ju massor med ute täcken nu som håller för regn och rusk. lycka till.

Ok! Min häst är mer fullblodstyp, så då kanske det blir för stort fram......*funderar* ....för inte kan man säga att hon har speciellt stora bogar.

//Alice

Fast min häst är "klen" över bogarna, men kunde ha Termo Masters sommarregntäcke väldigt bra.

alice: kolla så att det andas! Ett av deras regntäcken står det inte om det andas! :O

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar, ni som köpt denna årgång av ThermoMaster, om de fortfarande är stora i storlekarna? Jag har iaf fått skilda åsikter ang...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka