Snabbt lagat på köttfärs, och snabbt svar

makarontanten

Trådstartare
Sitter med 2,5 kilo köttfärs ( blandfärs), som går ut i datum imorgon. Tycker inte om att frysa i onödan, så funderar på att hitta inspiration att tillaga detta i em/ kväll. Tips på ANNAT än köttbullar, järpar, biffar, köttfärssås, chili corne carne, kålpudding och lasagne som man alltid gör annars :-) Kan googla recept om ni ger förslag, men gärna recept på era favoriter :-)

Sitter med 2,5 kilo köttfärs ( blandfärs), som går ut i datum imorgon. Tycker inte om att frysa i onödan, så funderar på att hitta inspiration att tillaga detta i em/ kväll. Tips på ANNAT än köttbullar, järpar, biffar, köttfärssås, chili corne carne, kålpudding och lasagne som man alltid gör annars :-) Kan googla recept om ni ger förslag, men gärna recept på era favoriter :-)
Gulasch soppa! :up: väldigt gott och fungerar även att frysa tillagad så man har matlådor framöver!

Hittar tyvärr inte receptet nu men jag gjorde biffar med blandfärs, lök, CF med örter och riven grilloumi (stavning?) som blev riktigt goda. De penslades med ljus soja innan de tillagades i ugnen. Har för mig att det var ett ICA recept men är inte säker. :)

köttfärssoppa har jag varit sugen på i flera dagar :)
Valfria rotsaker och grönsaker och lök kokas och blandas med brynt köttfärs.
sen steka köttfärs och krydda neutralt, typ salt och peppar bara och frysa in i lagom stora mängder är perfekt om man vill svänga ihop något snabbt. :)

Du kan ju alltid bryna färsen som den är och frysa in den i lagom stora portioner för framtida behov. Det som är viktigt u är ju bara att den blir upphettad så att du tar kål på de bakterier i den som börjat föröka sig.

Vi brukar äta tacokryddad köttfärs med paprikatärningar i och pasta till. Det är en av få rätter som uppskattas av samtliga i det här huset - nåja, jag själv undantagen eftersom jag äter vegetariskt, men jag gör veg-färs till mig och äter sammalunda....

Köttfärslimpa må vara ett tråkigt förslag, men det är ju SÅ gott :)! Med brun sås och kokt potatis, med potatismos, eller hur man nu vill äta den. Eller varför inte kall som smörgåspålägg?

Tacopaj!

Liknande trådar

Äldre Min man har beställt rätt många kilo kött av en kollega, och i morgon ska vi hämta. Jag tror att han + annan kollega ska dela på 1/4...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 154
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar