Snabbkopplingar, vilka?

F

fossig

Är på gång att fixa och greja till rockarden vi köpt :)
Har spanat in snabbkopplingar att ha mellan draglinorna och svängeln. Ska även ha adapters i draglinorna.

Men ska jag köpa snabbkopplingar med en eller två snabböppningsbara ändar?:confused:

För- nackdelar med en respektive två öppningar?

Sv: Snabbkopplingar, vilka?

snabbkoppling??? menar du skothakar eller menar du såna snabbkopplingar man har till skaklarna? (fast till draglinan)

det räcker med en snabbkoppling per draglina :) You overdoit!

/jenny

Alltså jag har snabbkopplingar på selen.. :)
men nu ska jag köpa sånna snabbkopplingar att ha mellan draglinorna och svängeln, som ett litet spänne ... hmmm.. :crazy:

de finns bla på d***out.se..

Ok, varför ska du ha dubbla snabbkopplingar? Räcker det inte med en snabbkoppling per draglina? Mest nyfiken :)

Hur fäster du draglinorna idag?

Fäster inte draglinorna alls idag ;) Han har inte varit i vagn än ;)

Gjorde en beställning igår på snabbkopplingar mellan draglina - svängel, och mellan baksele - skackel.
:):)

Hur tänkte du sätta snabbkoppling mellan baksele o skakel?
Jag är nyfiken, och funderar över min egen utrustning:)

Jag var in på D...O.. och förstår nu din fråga...
Jag tror att du måste köpa den med "öppning" i båda ändar, annars tror jag det blir svårt att fästa haken i svängeln? eller hur ser din svängel ut?

Hehe fast jag menar ett shackel (alltså inte skaklarna på vagnen ;) ) Men det kanske stavas så? :) Ska försöka fixa bild om nån är intresserad.

hoppas hon menar skothake, då hade jag MEST rätt från början :) :) hahahaha!!

Men man ska inte överdriva med metallskrammel på sin sele..

Hur tänkte du sätta snabbkoppling mellan baksele o skakel?
Jag är nyfiken, och funderar över min egen utrustning:)

De snabbkopplingarna ser ut precis som de man har till svängeln, bara lite mindre, Jättesmarta :laugh::laugh:

Ska ta och fota mina inköp så får ni se :)

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
273
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 217
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka