Snabbkopplingar och Adapter.

Sv: Snabbkopplingar och Adapter.

Nackdelen med den typen av hake är att den måste vändas utåt, vänder man den fel kan den öppnas och såväl klämma hästens mungipor och lossa från bettet.

Rätt använd är den bra dock.

Som det är idag när jag tömkör så har jag vanliga karbinhackar och det funkar ju men de är lite klumpiga. Troligen blir det att jag inte har några sedan när jag kör:p .

*kl* Jag har snabbkopplingar på baksele och draglinor. Tycker inte att det skramlar alls, det som väsnas för mig är ringen på däckeln till svanskappan. Huuuuu vad den gnisslar!

Nu har jag monterat dit mina nya snabbkopplingar.
Väldigt smidiga att använda och inte speciellt skramliga :D

2651211430059748183S600x600Q85.jpg

Ett litet tips: Sätt en läderbit eller nylonbit i ringen som man drar i när man öppnar snabbkopplingen. Då blir det betydligt lättare i en panik situation att öppna snabbkopplingen tex med hanskar på.

Det ser jättebra ut!

Alltid är det något som gnäller ;)

Det kan jag instämma i. Häromdagen så stor jag och monterade av hjulen på min vagn, plockade ur lagren och fyllde på med fett i varje skrymsle. ÄNTLIGEN blev det slut på gnyandet! :laugh:

Till nästa körtur skall jag fetta in svängeln också, för när hjulen blev tyst så hörde jag ju att den också väsnas :crazy:

Det bästa är ju att antingen använda permanentsmorda lager alternativt att borra dit en smörjnippel - med en smörjnippel så tar man bara fettsprutan efter körning i tex vatten och trycker ut eventuellt vatten med fett, då är det bara att spruta in fett tills vatten och gammalt fett kommer ut ur lagret.

Fattar inte att det inte är standard på vagnar...

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 418
Senast: Cattis_E
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 031
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka