Snabb fråga!

Sv: Snabb fråga!

Vad motsvara 17-17,5 tum i western storlekar. 15 tum är det som en 17 tum?
:)

Vil tro nærmere en 16". Men det har også meget at gøre med hvordan sadlen er bygget. Det er bedste at komme ud og prøve at sidde i nogen, for at se hvordan de passer dig.

Hvis sadlen passer, vil du have plads til to finger i mellem dine lår og sadlens "swells" (buler under sadlens horn foran), når du sidder i sadlen og sadlen er balanceret rigtig. Hvis sadlen er i ubalance, kan det påvirke hvordan din ben ligger, så str kan ikke beregnes rigtig.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Tora
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Amanda_F
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka