snabb energi på tävling

J

Juice

vad kan man ge hästen om man inte vill att dom ska "slöa till" efter första klassen? jag brukar ge betfor.. har för mig att det är snabb energi. eftersom han kan va lite knepig å köra i transporten så vill jag inte att han skaha alltför mkt energi då, utan åker hellre tidigare än ja behöver till tävlingen så jag kan ge han krafften där.
olja har jag oxå hört, jag vill ha nåt jag kan forda med hemma också så jag inte ställer om magen bara för att de är tävling.
vad brukar ni ge?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 327
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Måste hitta någon lösning på min hästs karledsproblem, skavkänsliga hud och svårläkta sår. Hon har haft knutor i huden och sår i...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 737
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 192
H
Foder & Strö Jag har på min ena häst fått problem med en stafylokockinfektion (aureus) som orsakade den värsta mugg/rasp och lymfangit på alla fyra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 956
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp