Smoothietips

Mirre

Trådstartare
Jag vill ha tips på goda smoothies :)
De flesta recept jag hittar innehåller banan, kan man ersätta det med något annat? (som faktiskt är ätbart ;) )

Sv: Smoothietips

Man kan ersätta banan med avokado. Ger toppenbra konsistens (och bra fetter!) men dödar inte alla andra smaker som jag tycker att banan gör.

Jag brukar skita helt i banan. Brukar ta turkisk yoghurt, en liten skvätt smaksatt youghurt och freestyla med frukter. Havregryn gör det lite matigare men konsistensen blir ju lite annorlunda.

Jag brukar ta:
- Yoghurt/a-fil
- Mjölk
- Rågflingor
- Proteinpulver
- Valfria frukter/bär, frysta (lite tinade) eller färska.

Smoothie's gillar jag starkt då man kan blanda i i princip vad man har hemma och är sugen på. Det är få kombinationer som misslyckas helt utan det är bara att experimentera på! :)

Min favorit är superenkel; kvarg, hallon, lite honung och passionsfrukt. Köper man en lite ''tjockare'' kvarg tycker jag inte att ex. banan behövs för konsistensen, det blir lagom ''tjockt'' ändå. Använder man yoghurt blir det ju lite ''rinnigare''.
Jag gillar heller inte banan (herregud vad den frukten kan förstöra precis ALLT), men mango lät jättegott! Det ska jag prova, för jag äter ganska mycket mango som det är och bara älskar smaken!

Banan är vidrigt verkligen.

Men många bra tips i tråden nu :)
Ska handla lite sedan och testa.
Funkar det bra som frukost? Eller blir det lite med bara en smoothie?

Gör du din smoothie på tex kvarg, som innehåller mer protein istället för yoghurt så tycker jag man står sig fram till lunch utan problem. Allt beror ju på mängd och vad du har i såklart :)

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
247
Senast: emma-vsm
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
578
Senast: Caoimhe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 292
Senast: Exile
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
427
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30