Bukefalos 28 år!

Sminktråden

Jag hade behövt svart mascara som inte blir hård på fransarna men som inte är för dyr 🤔 Jag klarar inte när det blir hårt för ögonen rinner och jag får huvudvärk
 
Kan vi inte köra en sminktråd där vi kan fråga varann, dela med oss av tips på bra produkter etc?

Jag fick tips på Buke av, tror jag, @EmmaBovary om mascara från Essence. Jag köpte i hopp om att mina spikraka fransar skulle kunna bibehålla böj. Jag ÄLSKAR den! Kostade typ 40 kr på rea, annars runt 50 kr. Jag tycker ärligt talat den är betydligt bättre än vissa som kostar det 10-dubbla.
Långa fransar som behåller böj och smular inte. Håller trots svett, damm etc.
Köpte också lipliner från Essence för typ 20 kr. Även den väl värd de futtiga pengarna.

Har ni saker ni undrar över eller vill tipsa om något eller berätta vad ni tycker om någon produkt kan ni väl skriva här?
 
Jag är verkligen ingen smink-person men för ett tag sedan köpte jag ett Lumene Natural Glow Multi-Stick och det är fantastiskt! Nu när jag fått lite färg i solen använder jag det för att ge lite glow på näsryggen och kindbenen och det blir så fint! Har nog använt det på ögonlocken också nån gång. Det är enda sminket jag använder just nu.

Om man som jag inte alls orkar eller är intresserad av att ha massa smink men ändå vill få lite fräsch glow så rekommenderar jag det verkligen :)
 
Kan vi inte köra en sminktråd där vi kan fråga varann, dela med oss av tips på bra produkter etc?

Jag fick tips på Buke av, tror jag, @EmmaBovary om mascara från Essence. Jag köpte i hopp om att mina spikraka fransar skulle kunna bibehålla böj. Jag ÄLSKAR den! Kostade typ 40 kr på rea, annars runt 50 kr. Jag tycker ärligt talat den är betydligt bättre än vissa som kostar det 10-dubbla.
Långa fransar som behåller böj och smular inte. Håller trots svett, damm etc.
Köpte också lipliner från Essence för typ 20 kr. Även den väl värd de futtiga pengarna.

Har ni saker ni undrar över eller vill tipsa om något eller berätta vad ni tycker om någon produkt kan ni väl skriva här?
Haha, visst är det helt sjukt hur den står sig mot dyrare mascaror? :D
 
Haha, visst är det helt sjukt hur den står sig mot dyrare mascaror? :D
Men JA! Jag är helt chockad varje gång jag tar på den. Känns inte rimligt med tanke på priset. Den förlänger jättefint också.
Sen älskar jag inte riktigt borsten.
Och man får liksom göra rätt många strykningar så att säga för att det ska täcka och förlänga och liksom fästa på fransarna. Men kanske är det den formulan som gör att iaf mina fransar inte direkt tappar böjen. Med andra mascaror som täcker mer direkt så rätas de ju ut på någon sekund.
Jag hade absolut köpt den även om den kostat ett gäng hundringar.
Så tack för tipset!:bow:
 
1000015579.jpg

Denna mascara är min favorit
Panorama från L'Oréal
 
Vet inte varför men av någon anledning tål jag inte yves rochers mascara som brukar vara med i adventskalendern, fick virus (enligt optiker) orsakad ögoninflammation av dem. NYA. slängde allihop. Håller mig till Loreal paris million lashes, den bästa jag använt :)
 
Kan vi inte köra en sminktråd där vi kan fråga varann, dela med oss av tips på bra produkter etc?

Jag fick tips på Buke av, tror jag, @EmmaBovary om mascara från Essence. Jag köpte i hopp om att mina spikraka fransar skulle kunna bibehålla böj. Jag ÄLSKAR den! Kostade typ 40 kr på rea, annars runt 50 kr. Jag tycker ärligt talat den är betydligt bättre än vissa som kostar det 10-dubbla.
Långa fransar som behåller böj och smular inte. Håller trots svett, damm etc.
Köpte också lipliner från Essence för typ 20 kr. Även den väl värd de futtiga pengarna.

Har ni saker ni undrar över eller vill tipsa om något eller berätta vad ni tycker om någon produkt kan ni väl skriva här?
Vilken av Essences mascaror är det du gillar?
 
Vilken av Essences mascaror är det du gillar?
Den heter Lash Without Limits. Jag vill ha brun mascara. Den här tror jag var den enda bruna jag hittade från dem. Annars hade jag nog tagit en vattenfast just för att bibehålla böj. Men det funkar iaf. Jag böjer, har på mascara och sen tar jag böjaren och håller den stängd och bara lyfter upp fransarna tryckta mot den typ 30 sek. Då håller de sig lyfta/böjda bra hela dagen sen.

Rea på Notino nu med såg jag, 40 kr även för svart. 👍
 
Jag är helt besatt av några nya grejer från budgetmärket Technic (Dollarstore mfl.)! Dels rougestift i tre olika nyanser som är helt fantastiska, pigmenterade, lättanvända och en är även lite glossig, och dels en bronzer eller vad den nu kan kallas, en krämprodukt som är skimrig och ger ett helt fantastiskt glow, perfekt till solbrännan! Den sistnämnda har en innovativ skumgummiapplikator där det är lätt att klicka ut lagom mängd. Fanns i flera nyanser, jag köpte "Afterglow".
 
Hoppar in för att se om någon har tips på hur man får till en ljus och lätt sommarsminkning?

Brukar oftast bara ha lite mascara och ett ljust rouge över basen till vardags vilket jag är nöjd med men om jag ska på något särskilt och lägger till fransmarkering samt mer mascara och målade ögonbryn känns det som att det ofta blir för mörkt för att få en riktig sommarkänsla.

Gillar att ha just fransmarkering för att det framhäver mina ögon på ett bra sätt men skulle vilja ljusa upp resten av sminkningen.
 
Hoppar in för att se om någon har tips på hur man får till en ljus och lätt sommarsminkning?

Brukar oftast bara ha lite mascara och ett ljust rouge över basen till vardags vilket jag är nöjd med men om jag ska på något särskilt och lägger till fransmarkering samt mer mascara och målade ögonbryn känns det som att det ofta blir för mörkt för att få en riktig sommarkänsla.

Gillar att ha just fransmarkering för att det framhäver mina ögon på ett bra sätt men skulle vilja ljusa upp resten av sminkningen.
Jag är väl iofs inte sån som känner att den mängden smink blir för mkt. Jag har noll problem med att ha rätt mkt smink om jag vill IOM gillar markerade bryn och winged eyeliner. 😅

Men tänker att på sommaren kör jag mer bronzer, kanske drar på lite highligter för mer glow etc.
Jag kör brun mascara IOM att jag ser så elak ut med svart. Samma med kajal/eyeliner. Jag vill inte ha svart. Nu har jag fått dille på en mörkt grön kajal som har lite, lite blå undertoner och inte är helt matt. Den ger ett lite mjukare och lättsammare intryck tycker jag. Finns ju fler färger på kajal/eyeliner som kan ge lite annan känsla än svart/mörkbrunt.

Ang ögonbryn kanske du kan ha en ljusare färg? Eller välja en produkt som tex färgad vax/gel som ger mer naturlig/måttligt med färg än vad penna ibland gör. Eller sån tunn penna man drar strån med och få naturligare look.
 
Jag är helt besatt av några nya grejer från budgetmärket Technic (Dollarstore mfl.)! Dels rougestift i tre olika nyanser som är helt fantastiska, pigmenterade, lättanvända och en är även lite glossig, och dels en bronzer eller vad den nu kan kallas, en krämprodukt som är skimrig och ger ett helt fantastiskt glow, perfekt till solbrännan! Den sistnämnda har en innovativ skumgummiapplikator där det är lätt att klicka ut lagom mängd. Fanns i flera nyanser, jag köpte "Afterglow".
Jag köpte en puder-highligter från dem för flera år sedan. Jag använder den fortfarande. Och jag föredrar den framför många andra dyra märkens highlighter. 😅
 
Kan vi inte köra en sminktråd där vi kan fråga varann, dela med oss av tips på bra produkter etc?

Jag fick tips på Buke av, tror jag, @EmmaBovary om mascara från Essence. Jag köpte i hopp om att mina spikraka fransar skulle kunna bibehålla böj. Jag ÄLSKAR den! Kostade typ 40 kr på rea, annars runt 50 kr. Jag tycker ärligt talat den är betydligt bättre än vissa som kostar det 10-dubbla.
Långa fransar som behåller böj och smular inte. Håller trots svett, damm etc.
Köpte också lipliner från Essence för typ 20 kr. Även den väl värd de futtiga pengarna.

Har ni saker ni undrar över eller vill tipsa om något eller berätta vad ni tycker om någon produkt kan ni väl skriva här?
Även jag kör med mascaror från Essence! Så galet prisvärda! Har prövat lite olika från dem och gillar i princip alla. Använder mest den vattenfasta.
 
Kan vi inte köra en sminktråd där vi kan fråga varann, dela med oss av tips på bra produkter etc?

Jag fick tips på Buke av, tror jag, @EmmaBovary om mascara från Essence. Jag köpte i hopp om att mina spikraka fransar skulle kunna bibehålla böj. Jag ÄLSKAR den! Kostade typ 40 kr på rea, annars runt 50 kr. Jag tycker ärligt talat den är betydligt bättre än vissa som kostar det 10-dubbla.
Långa fransar som behåller böj och smular inte. Håller trots svett, damm etc.
Köpte också lipliner från Essence för typ 20 kr. Även den väl värd de futtiga pengarna.

Har ni saker ni undrar över eller vill tipsa om något eller berätta vad ni tycker om någon produkt kan ni väl skriva här?
Vill tipsa om mascara, Sensai 38 grader. Så lätt att få bort :) och sitter fast så bra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 811
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 441
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 205
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp