Sminktråden

Niveas har funkat för mig med just sky high vattenfast mascara. Men man ska ju inte gnugga utan lägga på en bomullspad med det och låta bara vara i minst en minut.
Ja den funkar ju men inte så effektivt som jag hade önskat. Jag dränker en pad och lägger mot i typ en minut och drar sedan av men det får bara bort lite grann, jag måste liksom "kamma" fransarna uppåt med paden för att få bort allt, dra utåt åt sidan bara räcker inte.

Men kan ju också hända att det helt enkelt inte blir bättre än så här men ska prova lite nya som tipsats om här och se om jag hittar någon som funkar bättre :)

Den såg intressant ut, hur tvättar du "efter" den? Jag gillar en lösning där jag inte behöver tvätta hela ansiktet eftersom jag blir så torr då.

Jag kör också sådan rengöring när jag ha sminkat mig (jag gillar Saturday Skin men även Hyggee och I'm From har bra fast oljerengöring i stil med Banila&Co). Jag sköljer bara med vatten eftersom jag har en galet extremtorr hud. Huden blir inte stramare än vanligt efter en sådan rengöring.

Jag använder inga sådana där ögonsminkbortragning längre då jag aldrig tycker att de funkar. Tvättar bort sminket med oljerengöring istället, enda som gör helt rent utan att svida!
Gillar Clean it zero från Banila.
Använder du den för att ta bort mascara också? Jag använder den i ansiktet, tycker väldigt om den. Men jag får antingen för mkt vatten så det kommer in i ögonen lr så får jag inte bort oljan så det kommer in i ögonen pga det om jag ska ta bort min mascara. Hade ju varit sjukt praktiskt om jag kunde lyckas med en produkt ist 😅

Använder du den för att ta bort mascara också? Jag använder den i ansiktet, tycker väldigt om den. Men jag får antingen för mkt vatten så det kommer in i ögonen lr så får jag inte bort oljan så det kommer in i ögonen pga det om jag ska ta bort min mascara. Hade ju varit sjukt praktiskt om jag kunde lyckas med en produkt ist 😅
Ja har jag mascara använder jag alltid den rengöringen. Får bort allt även vattenfast. Använder aldrig något innan tvätt utan kletar på torrt ansikte, masserar in typ 1 minut i hela ansiktet inklusive masserar extra på ögonfransar, blöter upp ansiktet och massera lite, lite till och sen sköljer jag av. Så himla lätt! Tar även bort allt annat smink och SPF också. Använder den rosa eller den gula burken.
Använder mest Sky High mascaran.

Ja har jag mascara använder jag alltid den rengöringen. Får bort allt även vattenfast. Använder aldrig något innan tvätt utan kletar på torrt ansikte, masserar in typ 1 minut i hela ansiktet inklusive masserar extra på ögonfransar, blöter upp ansiktet och massera lite, lite till och sen sköljer jag av. Så himla lätt! Tar även bort allt annat smink och SPF också. Använder den rosa eller den gula burken.
Använder mest Sky High mascaran.
Jag har nog överdrivet känsliga ögon, har gjort i princip likadant som du skriver men jag får ont i ögonen när jag tvättar av det sen. Har försökt med både massa vatten upp mot ansiktet med händerna samt har blötat en handduk och använt den för torka av med. Kanske jag iof inte gnuggat ordentligt så det inte helt blivit till olja på just ögonen 🤔

Jag har nog överdrivet känsliga ögon, har gjort i princip likadant som du skriver men jag får ont i ögonen när jag tvättar av det sen. Har försökt med både massa vatten upp mot ansiktet med händerna samt har blötat en handduk och använt den för torka av med. Kanske jag iof inte gnuggat ordentligt så det inte helt blivit till olja på just ögonen 🤔
Jag brukar reagera av många micellärvatten och ögonrengöringar men faktiskt inte av ansiktstvättar. Innan jag gick över till Clean It Zero hade jag The Ordinarys oljerengöring som heter Squalane Cleanser och den fungerade också. Ingen torrhet efteråt. Kanske testa den? Är i alla fall parfymfri om det kan vara det du reagera på kanske?

Tack! Jag ska prova både Loreals och Lancomes vid tillfälle, den jag har börjar ändå ta slut :)

Jag har micellärt vatten också (provat både Nivea och Garnier) och kan säga att det gör absolut inget på den vattenfasta mascaran, kunde lika gärna använt kranvatten.
Jag testade cocosfett just runt ögonen och sedan tvätta med Klairs Rich Moist Foaming Cleansing. Tyckte det funkade fint för min känsliga hud.

@Exile Jag använder en liknande från Loreal - den fick bort min tidigare favoritmascara (LH Cosmetics vattenfasta, som satt som berget..) utan problem. Håller bomullspadden emot ögat i några sekunder och torkar sedan bort.

Tillägg: jag använder oljerengöring + en vattenbaserad rengöring till ansiktet. Upplever dock att den fasade removern är mer effektiv på mascaran, och de allra flesta oljerengöringar svider lite runt ögonen på mig. Just nu använder jag oljerengöring från Dr Ceuracle och en skummande vattenbaserad rengöring från Indy Beauty.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 963
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 951
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har snart klarat av femte veckan på jobbet som jag blev omplacerad till vid nyår. Det börjar pratas om att jag ska få några...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa... 2
Svar
33
· Visningar
8 298
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka