Smilie kurs....

L

lenven

Hm.. nu är jag här igen.. jag som inte fattar nåt. Trots min ålder så har jag inbillat mig att jag har lite koll. Bl a smilies, jag blir dock inte riktigt klok på den här: :p

Jag blir lite förolämpad om ngn använder den mot mig men det kanske är fel reaktion :confused: men så blir det väl när man är uppfostrad till att det är fult att räcka ut tungan till ngn :angel:

Tacksam för hjälp -

Sv: Smilie kurs....

:p är ju en skämt-smily, du behöver inte ta åt dig om någon använder den till ett svar till dig ;)

Är det? Oj :crazy: :o

Jag använder den alltid som ett vanligt smile eftersom vi inte har en normal jäkla smiley här att kunna använda.

:smirk: Många använder denna som ett normal smile och hur kul är den då, snacka om att skapa missförstånd....

Kan öht inte fatta varför den vanliga försvann för några år sedan, det var mkt, mkt enklare att kunna visa god ton med den.

:) Är för mkt för mig om jag bara vill vara trevlig i ett inlägg, denna är steget efter trevlig, mer åt JAAA! hållet.

:smirk: Många använder denna som ett normal smile och hur kul är den då, snacka om att skapa missförstånd....

Ja, precis. :smirk: är för mig en "överlägsen" smiley, som signalrerar lite av "fattade du inte det?", ungefär.

:) Är för mkt för mig om jag bara vill vara trevlig i ett inlägg, denna är steget efter trevlig, mer åt JAAA! hållet.

Håller med. Vi borde ha en "normalglad" smiley ser ut något i stil med denna
smileysmile.gif

:p är ju en skämt-smily, du behöver inte ta åt dig om någon använder den till ett svar till dig ;)

OK, det gör mig lite lättat :bow: men innebär det då att den som skrivit inlägget egentligen skämtar med mig:confused: . Eller är det helt enkelt så att de som lägger smilies kanske inte tänker så mycket om innebörden av dem, mer att de är kuliga?:D

/"Tanten":cool:

Håller med C_L och Kexchoklad helt.

:smirk: tycker jag ser ganska otrevlig ut faktiskt, överlägsen precis.

:) Är liksom lite för glad ibland. Man vill ha en som bara ler utan att visa hela käften, haha!

:p Tolkar jag som att man drar ett skämt, eller man inte är seriös eller allvarlig.

:cool: Men denna då?

:cool: är ju bara cool helt enkelt. :D
kanske till någon lite skrytsamt? Men inte fullt allvarlig smiley.kan även vara ironisk.

:cool: heter ju just cool men ibland kan jag använda den om jag varit på nån lite i en diskussion, och då betyder den typ "såhär tycker jag och det står jag för" :D

/Feather - som jämt och ständigt missbrukar :D

:cool: kan användas till mycket, men ser den inte som negativ. Oftast inte iallafall. Brukar väl oftast användas mot sig själv vad jag sett.
tex
"Var ute och gick idag. Och självklart så halkade jag. :cool: "
(Ok, rätt dålig förklarning, men du fattar kanske tanken :p )

Om det här är examenstest så körde jag rätt rejält. Det här uppfattar jag som :p = "om du inte fattar tanken så skyll dig själv". För det kan ju inte vara ett skämt :confused:
eller är det :p "jag suger på förklaringar" :crazy:

Feather hade mest rätt där :p

Men det var ju " :cool: " smilyn jag skulle förklara.

haha! :banana: :D

fast :cool: är lurig, jag använder den nog som du beskrev också, utöver det jag sa... smileys är ju rätt godtyckliga tycker jag, och det är det som gör det knepigt. att den har en sned mun gör ju att den ser lite tjurig ut också! :)

:smirk: smileyn använder jag både som lite överlägset (sällan) och som nöjd smiley.. typ "du vet exakt hur jag menar hehe"..
gillar verklugen smirken och skulle mycket hellre neutralisera :) än att ta bort smirk..

grejen är den att smirken tycker jag behövs för man riktar inte ALLTID smirkarna till den man pratar med utan oftast det man pratar OM..
t.ex "ryttaren drog ta i tyglarna och bankade med hälara, självklart for hästen rakt upp i luften, för ryttaren hade juh sagt nej till framåt med tyglarna :smirk: "
dåligt exempel men iafallafall.. typ så..

smirken är också knepig. jag tolkar den nog uteslutande som negativ och överlägsen, även i ett sånt exempel du gav (jag förstår hur du menar). jag förstår ju hur personen ifråga menar den mot sig själv etc, men den sprider lite dålig stämning på nåt vis... :crazy:

fast ska man tjafsa med nån är den riktigt bra att ha :D

:cool: kan användas till mycket, men ser den inte som negativ. Oftast inte iallafall. Brukar väl oftast användas mot sig själv vad jag sett.
tex
"Var ute och gick idag. Och självklart så halkade jag. :cool: "

Aha, precis så tänker jag oxå om den. Fasen borde finnas en tummen upp här oxå. :D

:smirk: smileyn använder jag både som lite överlägset (sällan) och som nöjd smiley.. typ "du vet exakt hur jag menar hehe"..
gillar verklugen smirken och skulle mycket hellre neutralisera :) än att ta bort smirk..

grejen är den att smirken tycker jag behövs för man riktar inte ALLTID smirkarna till den man pratar med utan oftast det man pratar OM..

Detta håller jag fullständigt med om. Gillar skarpt smirken.... Börjar ju fatta lite...:)

*kl*

:smirk: ser jag enbart som negativt, eftersom en hånflin är negativt. Man brukar ju inte direkt hånflina när man skojar direkt :p

*kl*

:smirk: ser jag enbart som negativt, eftersom en hånflin är negativt. Man brukar ju inte direkt hånflina när man skojar direkt :p

Håller helt med, fattar inte hur folk kan ha den i positiva inlägg...

Snacka om att den smileyn skapat mycket surr här på Buke. Det är alltid nån som missförstår den, den som skriver och använder den eller den som läser.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har snart klarat av femte veckan på jobbet som jag blev omplacerad till vid nyår. Det börjar pratas om att jag ska få några...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 374
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 502
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nattliga tankar och funderingar, tillika mitt första dagboksinlägg. Ursäkta om det blir rörigt. För några dagar sedan skrev jag i...
2
Svar
29
· Visningar
3 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka