Smeknamn för Diamond?

Louiisee

Trådstartare
Hej!
Jag undrar om någon har något bra smeknamn för en vit ponny(flugskimmel) som heter Diamond? Vi har själva tänkt på Dimma, vilket det säker blir, men om någon har ett tips så får ni gärna komma med det! :)
 
Jag som gärna fastnar för lite långsökta smeknamn hade nog kallat den för "Stenen" till slut :D eller något annat som har med diamanter att göra.. Typ "Bestie" bara för att Diamonds are a girls best friend osv.. men det är sån jag är haha :p kan spinna iväg hur långt som helst ibland O_o
 
Jag är i likhet med @mily en sån som ofta har långsökta smeknamn, så här hade hon säkert fått heta just Stenen, Rutan (för att spinna vidare på förslaget du fick av @Jade), Kulla-Gulla (från Cullinandiamanten), Nora (Koh-i-noor, även det en känd diamant) eller något som inte alls har med diamanter att göra, typ Greta eller Barbro :D
 
Ni är för roliga! I princip så hade hon ju kunnat få kallas vad som helst, eftersom att man kan gå hur långt bakåt och framåt som helst ;)
 
Jag gillar personligen Monttu, det förekommer ganska ofta här i Finland som smeknamn :) (uttalas Måntto, finskt uttal)
 
Det behöver inte alls vara kopplat till namnet. Välj ett som du tycker passar hästen.
Jag gillar vanliga namn och skulle antagligen kört på Mona, Doris, Disa eller något i den stilen.
 
Det behöver inte alls vara kopplat till namnet. Välj ett som du tycker passar hästen.
Jag gillar vanliga namn och skulle antagligen kört på Mona, Doris, Disa eller något i den stilen.
Har faktiskt funderat på Disa! Tycker att det är väldigt fint, men mamma "ansåg" att det var för långt ifrån Diamond...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 806
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: iliedtoday
·
Övr. Hund Alla våra hundar har smeknamn som kommer ur kennelnamnet. Hon som heter **Sweet Harmony kallas Sweety och han som heter ** Amber Jewel...
Svar
14
· Visningar
1 205
Senast: Hjartagna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp