Smärta "nertill"

Madick

Trådstartare
Finns det någon som känner igen det här och kanske kan kasta lite ljus över smärtan jag har nu. Semestertider och inte lätt att få tid hos gyn.

Haft som mensvärk av och till några dagar, vid sex är det som att livmodertappen är jättelångt ner och det gör rejält ont av kontakt, tänk slå i tån i något, ökad molande smärta efteråt. Även värk i ryggslutet, ungefär som mensvärk det också. Nästan exakt en vecka till beräknad ÄL, brukar vara hyfsat regelbunden.

Detta har alltså kommit nu och är inget jag känner igen alls. Hur orolig bör jag vara? Hur påstridig att få tid hos gyn? Vänta ut och i så fall hur länge?

Framfall känns tveksamt, det är inte så att det har ramlat ner något egentligen, bara känslan när det är så ömt.

Cystor har jag haft tidigare, hade skitont av såna i 20-års åldern. Det här känns inte riktigt så men absolut en rimlig tanke.

Myom har jag haft, så pass att de påverkat mina förlossningar. Kanske det är såna som spökar? Då är det knappast akut, bara obehagligt.

Finns det någon som känner igen det här och kanske kan kasta lite ljus över smärtan jag har nu. Semestertider och inte lätt att få tid hos gyn.

Haft som mensvärk av och till några dagar, vid sex är det som att livmodertappen är jättelångt ner och det gör rejält ont av kontakt, tänk slå i tån i något, ökad molande smärta efteråt. Även värk i ryggslutet, ungefär som mensvärk det också. Nästan exakt en vecka till beräknad ÄL, brukar vara hyfsat regelbunden.

Detta har alltså kommit nu och är inget jag känner igen alls. Hur orolig bör jag vara? Hur påstridig att få tid hos gyn? Vänta ut och i så fall hur länge?
Så kan det kännas för mig när jag har ägglossning. Inte alltid dock.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 847
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 401
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Fler som känner igen detta? De senaste månaderna har jag fått rejäla känningar i bäcken/ländrygg i samband med ägglossning. Har...
2
Svar
36
· Visningar
2 978
Senast: DarkInNight
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hade telefonkontakt med läkaren idag. Jag fattar nog inte riktigt vad som händer. Vid vårt möte för ett par veckor sedan trodde hon att...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama