Smart "synlig" förvaring?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Skulle behöva lite tips för vårt kök! Trots att det finns hyffsat mycket förvaring så räcker det inte till, så nu är det dags att lägga till någon förvaringslösning. Vi har ett kvadratiskt kök och en av sidorna är helt tom, väggen är ca 2,5-3 m. Vi är väldigt förtjusta i att ha förvaring där grejerna syns,samtidigt som vi vill att det ska se lite mer "fixat" ut som det gör med ex. ett skåp. Problemet är också att det är så mycket BLANDAT vi vill ha framme för att det är fint, ex. vin-, whiskey- och ölglas, la creuset-gryta, de buyer-panna, olika whiskey- och vinflaskor. Det vi faktiskt behöver plats för sedan men som är mindre fint är olika vispskålar, tillbringare, pajformar etc. Tror ni att allt detta går att få ihop på ett snyggt sätt i en förvaringslösning? Någon som har tips eller inspirationsbilder?

Sv: Smart "synlig" förvaring?

En snygg vägghylla?

Med öppen förvaring krävs det ju att allt man har är riktigt snyggt om det ska se bra ut.
Tex snygga vispskålar och snygga ugnsformar osv och att man sen kan gruppera det snyggt.

Vi funderar på att stoppa in en expedithylla i köket. Där saker kan stå, man kan ha korgar, vitrindörrar... det mesta går att köpa till. Hyllan är inte så dyr, däremot är dörrar och lådinsatser det om man ska ha många... Men kanske ett tips?

Den var rätt söt! Hur är kvalitén? Har hemska fördomar om jysk...

Den är stoor, tung som satan och står som en betongklump i köket :D

Det var ett smärre elände att montera den och jag tror jag skruvade ur och monterade om minst tre gånger. Men den är stabil och jag tycker nog att den håller bättre kvalitet än jag förväntade mig.

Mitt golv lutar åt alla håll så jag får nog palla lite under några ben för att inte dörrarna ska skeva. Men det är mer golvet än möbeln.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka