Smart sätt att förhindra regn i brevlådan

purity_666

Trådstartare
Jag har en sån vanlig grön brevlåda i plast. Det sitter flera stycken på en rad, men det är min och en till som blåser upp. Locket står alltid öppen på min och häromdagen fick jag ösa ur vatten. Så, en fiffig lösning för att undvika att locket blåser upp vore tacksamt. Det ska ju ändå inte göra jobbet krångligt för brevbäraren dock så det får inte vara i vägen eller behöva knäppas loss på nåt sätt. En tyngd kanske?

Har ni några smarta idéer?

Jag har en sån vanlig grön brevlåda i plast. Det sitter flera stycken på en rad, men det är min och en till som blåser upp. Locket står alltid öppen på min och häromdagen fick jag ösa ur vatten. Så, en fiffig lösning för att undvika att locket blåser upp vore tacksamt. Det ska ju ändå inte göra jobbet krångligt för brevbäraren dock så det får inte vara i vägen eller behöva knäppas loss på nåt sätt. En tyngd kanske?

Har ni några smarta idéer?

Borra några dräneringshål i botten först så slipper du ösa vatten ut medan du funderar på hur locket kan förhindras från att blåsa upp :)

Jag har sett en brevlåda som hade en metallkedja som hängde i locket ända ner till marken som tyngd. Verkar fungera bra då det alltid blåser där den stod. Sen om det är snyggt eller ej är väl en annan fråga..
Någon tyngd som du sätter fast på undersidan av locket syns ju mindre.
Typ en större spikplåt eller något kanske kan fungera.

jag hade limmat eller nitat fast en tyngre plåtbit på insidan av locket, och borrat lite dränneringshål ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka