Smart förvaring under trapp

AgentCarter

Trådstartare
Heja vårt hiss saknar förvaring så vi har saker högt och lågt, en hel del är inklämt under trappan som också är i hallen.
Kom på idag att det säkert går och göra något smartare med den än den röra vi har gjort, tex säsongsförvaring.

Men hur får man smartast och billigast iordning det? Är inget stort utrymme och inte heller så högt, men jag funderar på att iallafall sätta en stång och få undan lite jackor och sedan någon sorts backar för skor. Men mer? Och hur hittar man backar som inte är svindyra?

Storleken på utrymmet är precis då stort att en hund diabädd av modell större precis går in.

Senast ändrad:
Sv: Smart förvaring under trapp

Beror ju lite på utrymme och hur trappan ser ut, men man kan ju få det HUR smart som helst!

ApartmantTherapyTrappamedflerafunkti_thumb.jpg

maxad-forvaring-ny.jpeg

trappa+med+inbyggd+f%C3%B6rvaring+i+p%C3%A4rlspont+080626+-+fr%C3%A5n+GALLERI+M%26B+blogg.jpg

f%C3%B6rvaring+under+trapp.jpg

osv osv. Så otroligt fint :love:

Trappan är tyvärr för låg för en del av det, utan det första. Jag ska ta ett snack med sambon så får vi se om han tror det är möjligt.
Det vore roligt att ha något annat än de genomskinliga plastlådorna men jag måste till ikea och köpa på mig typ 40 sådana.

Kan ni inte platsmontera in hyllor och sen bygga någon slags dörr så att det går att stänga sen? Kanske måla dörrarna med griffelfärg eller något sånt så att dörrarna får ytterligare ett användningsområde? :)

Först verkade det vara en jättebra idé, sen kom jag på att det är extremt smalt utrymme där:(

Men jag får tänka ett tag till!

Smalt som i att det blir trångt att öppna dörrar?
Då kan ju skjutdörr kanske vara något?

Ta en bild och visa hur det ser ut nu?
Då blir det ju enklare att försöka komma med smarta lösningar :)

Liknande trådar

Hemmet Får smått panik här hemma snart. Vi har hus, men det är dels rätt märkligt byggt och heller inte så stort, så det blir väldigt trångt...
Svar
15
· Visningar
3 011
Hemmet Det här är vår hall. Numer råder det kaos, då huset vi bor i från början bestod av två lägenheter med liten hall, trapphuset var bara...
Svar
5
· Visningar
1 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar