Smal ungkatt

Modig_Korn

Trådstartare
Min hankatt, 4-5mån gammal är smal, han väger nästan 3kg men han är ändå smal. Smal och stor i kroppen. Han är kräsen i maten, båda kattungarna erbjuds kattungefoder som blir uppblött innan servering - han dricker framförallt vattnet maten legat i och kanske bara tar några bitar mat. De får även kycklinghjärtan, köttfärs och kalvlever då och då vilket de givetvis gillar bäst. Men hankatten gillar gammelkattens bantingsfoder bättre än sitt eget babyfoder. Och om katten själv får välja så äter han ännu hellre kokt ris och gröt :crazy:

Han blev kastrerad i går, så nu kanske han kan börja tjocka på sig lite. Jag tror att han kanske äter en hyfsat okej mängd mat per dygn, när det kommer till kritan. Men eftersom han rör sig så sjukt mycket så bränns det mesta bort snabbare än han lägger på sig. Så är det bästa att avvakta? Eller hur ska man annars göra? Kanske är det helt normalt för kattungar (av hankön/i den här åldern) att vara spinkiga?
 
Sv: Smal ungkatt

Det är fullt normalt att katter i den åldern ser lite hur som helst ut i kroppen. Är han pigg och frisk så oroa dig inte.
 
Sv: Smal ungkatt

Har också en liten kille på ca 5 månader som är jättesmal, energi till tusen. Har bara haft honom i några veckor. När jag tog upp honom första gången blev jag ordentligt orolig, men nu när jag ser vilken energi han har, mat går det åt en hel del, har dock en katt till så det är svårt att veta vem som äter vad, han är också på lådan en hel del. Så nu försöker jag kanske peta i honom lite extra ibland men oron har nästan helt gått över.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Kanske borde jag avvakta ett tag och se om det jämnar ut sig, och om det inte gör det gå med Elsa till veterinären och se om allt är...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: MonteRose
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 968
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp