Modig_Korn
Trådstartare
Min hankatt, 4-5mån gammal är smal, han väger nästan 3kg men han är ändå smal. Smal och stor i kroppen. Han är kräsen i maten, båda kattungarna erbjuds kattungefoder som blir uppblött innan servering - han dricker framförallt vattnet maten legat i och kanske bara tar några bitar mat. De får även kycklinghjärtan, köttfärs och kalvlever då och då vilket de givetvis gillar bäst. Men hankatten gillar gammelkattens bantingsfoder bättre än sitt eget babyfoder. Och om katten själv får välja så äter han ännu hellre kokt ris och gröt
Han blev kastrerad i går, så nu kanske han kan börja tjocka på sig lite. Jag tror att han kanske äter en hyfsat okej mängd mat per dygn, när det kommer till kritan. Men eftersom han rör sig så sjukt mycket så bränns det mesta bort snabbare än han lägger på sig. Så är det bästa att avvakta? Eller hur ska man annars göra? Kanske är det helt normalt för kattungar (av hankön/i den här åldern) att vara spinkiga?
Han blev kastrerad i går, så nu kanske han kan börja tjocka på sig lite. Jag tror att han kanske äter en hyfsat okej mängd mat per dygn, när det kommer till kritan. Men eftersom han rör sig så sjukt mycket så bränns det mesta bort snabbare än han lägger på sig. Så är det bästa att avvakta? Eller hur ska man annars göra? Kanske är det helt normalt för kattungar (av hankön/i den här åldern) att vara spinkiga?