"smal" labrador?

W

Willyroo

Hej igen allihopa. :)
Har letat runt lite bland labradorer (bilder alltså) och märkt skillnaden att vissa ser jätte breda ut, medan andra är väldigt slimmade. Hur kommer detta sig eller är det bara så att jag fått allt om bakfoten?.

tänkte först tikar och hanar, men nä det verkar det inte som :confused:.
Tack på förhand // Elin

Sv: "smal" labrador?

Det är ju numera ganska markant skillnad på "jaktlabbar" som är mer slimmade och "utställningslabbar" som är de lite bredare.
Så det är säkert det du har sett. :)

Ja, det är som det står i inlägget ovan att det är mkt sto skillnad på jaktlabbarna (även kallade fasanmisiler) och utställningstypen som ska ha "massa" dvs. fett! Men det kommer ju mer och mer markanta skillnader mellan brukvarianten och utställningsvarianter i de flesta raser så...

/Jenny

det egentligen vanligaste är ju att många "vanliga" labbar är ganska tjocka medan jakt-labbar är smalare... dom rör sig ju vädligt mkt!
Det är ganska så svårt att hålla en labrador i "topptrim" eftersom dom äälskar mat! Jag har själv en labrador och henne har jag tränat ganska mkt med så hon är inte såå tjock iallafall!...
Jag tror ändå tyvärr att många har det svårt med att inte skämma bort sina labbar för dom kan få de mest sorgsna ögon av dem alla...!

Som de andra har sagt så är jaktlabbar oftast smäckrare och andra kraftigare.
Fast min pappas jaktlabbe är rätt så tjock för han äter precis allt som går att äta :d De är nog ganska mattokiga, båda sorterna :p

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 512
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 286
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 971
Senast: Milosari
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka