Smal häst!

Jempan

Trådstartare
Min häst är otroligt smal, 3 år och rids bara nån gång i veckan. Går just nu på bete men han tar sig inte ändå därför måste jag börja o stödfodra. Han äter inte "blötmat", alltså inget som är uppblött eller kladdigt. Vad finns det för foder som har hög fetthalt men knappt nån energi?
Han är avmaskad
 
Om din häst är smal saknas energi. Energi får man från tex fett och kolhydrater.

Börja med att fodra mer energi, och det behöver inte komma från fett
 
Energi i mat är inte samma sak som att hästen är piggare. Energi är det bränsle kroppen behöver för att fungera. Är hästen tunn behöver hästen mer energi via fodret. (och förmodligen även mer protein)
Och, fett är inte det mest idealiska energitillskottet för just hästar.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 812
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 185
Senast: Shixle
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 595
Hästvård Hej! Köpte min häst i februari, helt UA på böjprov och longering etc - förutom att han har lite gallor båda bak, övre delen av senskidan...
Svar
13
· Visningar
2 448
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp