Smakråd tack!

Fragile

Trådstartare
Har flyttat till ny lägenhet med en sovalkov, nu till detta med gardinerna.. de jag hade i förra lägenheten i vardagsrummet har jag hängt vid alkoven.. men ska jag ha några vid fönstret bredvid också? Ser väldigt kalt ut nu..

Ska jag köra på 2 ganska diskreta panelgardiner? Eller ska jag ta bort de jag har vid alkoven o sätta dem vid fönstret?

Färgerna i detta rum vardagsrum/sovalkov är blått(åt turkos hållet) bege(äggskal) och brunt.
Bruna gardiner blir nästan för mörkt... soffan är brun, diskret..

Har 2 bilder:
Här ser ni hur ja hängt gardinerna vid alkoven redan och också hur dörren till uteplatsen är lite mitt i där.. kanske kan va smidigt o inte ha nån gardin just där? dörren går dock inåt
28579804.jpg

Blev lite mörk :D
28579805.jpg

Ja, shoot! :banana:

//Mimmi

Sv: Smakråd tack!

Något vid resterande fönster tycker jag i alla fall absolut att du ska ha! Återkommer med färgtips när jag orkar tänka :p

Jag hade satsat på ett kraftigare tyg till alkoven som man dra för från båda hållen för att kunna dela av och få en mer markerad sovhörna.

Till fönstret i sovalkoven hade jag satt en hissgardin eller träjalusi för att få det mörkt.

I det andra fönstret hade jag satt antingen panelgardin eller en luftig gardin i spets eller linne till vänster om det, och en till höger om balkongdörren!

Ja just det! det är snyggt med träpersien till fönstret vid alkoven som du sa :)

Jag ska kolla på lote gardiner o se vad jag får för ideer.. hade nog inte tänkt dra för sovalkoven ändå men en snygg gardin från indiska vore kul :)

Tack för svaren!

Liknande trådar

Hemmet Det sitter ett till bakom mig där jag stod och fotade. Inga persienner finns, och det är förvisso underbart ljust (vilket jag vill kunna...
Svar
19
· Visningar
3 997
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka