Smakråd ang. träns-make over!

Solvira

Trådstartare
Jag är så trött på den smala (2 cm på min stora kuse :crazy: ) nosgrimma som sitter på hemmatränset. Så slog det mig häromdan, att jag har ju en gammal nosgrimma till ett träns som gick sönder för 3 år sen, som är bredare! :idea: Dock är det mässingsspännen på det. Men till min glädje var det 4 cm nosgrimma på det gamla tränset. :love:

Så, vad tycker ni, kan jag ha det såhär? Nosgrimmans bred är ju klart snyggare på min stora grabb.

Tränset innan
trans2.jpg

Men nygamla nosgrimman
trans.jpg

2 vs 4 cm!
trans4.jpg

Mässing och stål blandat, det är så jag ryser!
trans3.jpg

Bredvid tävlingstränset som har 3,5 cm nosgrimma
trans5.jpg

Jag har också funderat på att färga mässingsspännena, men de är ju fortfarande en väldigt avvikande form... Hjälp, tips och råd!

Sv: Smakråd ang. träns-make over!

Jag skulle inte blanda de två spännena på samma träns, det är helt uteslutet!:o

Men jag har ett träns som den skulle passa på, om du känner att den blir överflödig någon gång...:angel:

nja tycker inte det var så snyggt eftersom mässigspännet var så stoooort. men han är helt klart snyggare i en bred nosgrimma!! har du kollat på hippsonshopen, dom har en bred nosgrimma som kostar typ 200kr?

Ja, det har jag funderat på också! Eller en sadelmakare jag känner. :)

Centaur> Nä, en ny köper jag inte, jag är ju arbetslös så så seriös tänker jag inte vara. :p Då väntar jag tills jag kan byta ut spännena istället.

pinky> :p Nä, det går ju att fixa så den stannar här. :D

Liknande trådar

G
Utrustning Letar ett träns, men skulle behöva hjälp då jag inte hittar det jag söker.. Är en nordsvensk som ska ha tränset, har x-full i...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: freike
·
M
Dressyr ska till falsterbo nu några dagar o hade tänk att införskaffa mig ett träns om jag hittar något som passar... min häst har ett ganska...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka