smakportioner

Welsh

Trådstartare
Har nu introducerat smakportion av uppblött valpfoder med välling till valparna. Hur mkt ska man ge dem första tiden och hur många mål per dag. De är nu 4 v gamla och får Hills Giant Puppy Breed och vanlig välling som pojkarna får. De fullkomlingen slukar allt som de får. Riktiga matvrak. De har fått en liten portion på ½ dl var /dag med ½ dl välling ovanpå. Det är slut på 2 röda. Alla har bajsat och de leker för fullt. När tycker ni att man går vidare med 2 mål per dag?

Sv: smakportioner

Mina valpar får 4 gånger/dag då de är 4 veckor. Bättre att dela upp på flera mindre mål. Om det är rimlig mängd el inte är svårt att säga då jag inte vet vad det är för valpar.

Berners sennen korsningar.
Då utökar jag till 2 mål om dagen idag och fortsätter lite försiktigt med fler mål om någon dag. Hungriga är de iallfall för de snuttar på tiken efter sin smakportion.
6 år sen sist vi hade valpar, vad man hinner glömma......
Tack för hjälpen.

Låter bra! Delar med mig av ett superbra tips som jag fick när jag köpte valp i Norge. Obs har inget med TS valpar att göra.
Ge en "dutt" blåbärssylt på tex morgongröten om de är lösa i magen.

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 812
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
Hundhälsa I tisdags natt vaknade jag och min sambo av att våran goldenvalp Lowe på 12 veckor började skita ner sig inne i sovrummet, samt kräktes...
Svar
8
· Visningar
17 486
Senast: Hellas
·
Hundhälsa Hej käre buke! Jag är lite kluven. Det är så att för ca 3 v sen så fick min mamma va hundvakt åt min 7 månaders i en vecka. När jag sen...
Svar
19
· Visningar
3 186
Senast: tessiem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka