Små, små kryp i Müslitunnan! Någon som vet?

Aquakatt

Trådstartare
Hej Buke!
Idag när jag skulle göra i ordning foder åt min häst så fick jag en mindre trevlig överraskning när jag öppnade tunnan. Hela väggarna, insidan på locket samt foder skopan var täckta med små vit-gula prickar. Helt fullt! Vid närmare inspektion så såg vi att de rörde sig = någon form av djur.
De fanns inte där i går, och idag är det hur mycket som helst! Vi undersökte resten av fodertunnorn, men ingen annanstans fanns dessa "djur".

Självklart fodrade jag inte hästen med det, men det känns trist då det var en 3/4 säck kvar i tunnan. Muslin är Spillers Meadow herb mix, och har varit upphälld i tunnan i ca 1-2 mån.

Någon som vet vad det kan vara och hur det har uppkommit??

Tack på förhand :)

Sv: Små, små kryp i Müslitunnan! Någon som vet?

händer ofta müsli som står i rumstemperatur.. De är inte behandlat foder som pellets och därför blir det smakligare för alla kryp... Så ett tips, köp inte müsli från en butik där de förvarar det i rumstemperatur för det är nästan alltid kryp där.. Kolla efter fällor under pallar o i taket..

Sv: Små, små kryp i Müslitunnan! Någon som vet?

Googlade, och visst verkar det vara sådana! Blir att begrava i gödselstacken och hoppas att de inte intagit annan fodertunna. ( vi ställde undan denna tunnan direkt när de upptäcktes.).

Mariaauto: tack för info! Blir att kolla extra efter fällor vid nästa besök i aktuell foderaffär ( fodret förvaras inne, i rumstemperatur).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka