Små i storleken....?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare EmmaL
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 326

EmmaL

Trådstartare
Hej!
Kollar runt lite på westernsadlar, är väldigt grön på det området.
Men jag har kollat på några Simco sadlar.
Och idag sa en bekant, som ska kunna lite mer än mig, att Simcos sadlar är små i stolekarna...?
Frågade om de va små "i bommen" eller "i tummen" :grin: men hon sa att de "kändes små i allmänhet..."

Vet nån hur det står till, eller är det så att hon tycker de känns små?

Sv: Små i storleken....?

Min känns helt normal tycker jag.
Jag har ganska "vanlig" kroppsbyggnad och är ca 172 cm lång, och sitter jättebra i min sadel som är 16" i sitsen och 8" bomvidd.
Det är en Draft Horse sadel jag har. Har dock aldrig suttit i någon annan Simco så jag har inget att jämföra med.

Hej!

Frågade om de va små "i bommen" eller "i tummen" :grin: men hon sa att de "kändes små i allmänhet..."

Vet nån hur det står till, eller är det så att hon tycker de känns små?

Jag hade en Simco innan jag köpte min Continental Equiflex Pro Reiner (:love:) - och när jag hade båda sadlarna ståendes på hornet hemma i vardagsrummet, så... Ja, Simcon kändes som en lite leksakssadel när Equiflexen stod bredvid... Är väl kanske så hon menar?
Min var 15" och den jag har nu är 15,5", och jag tycker det känns rätt stor skillnad på dom, mer än 0.5".. Men så har jag inte suttit i nån annan 15" heller. Bomstorlekar vågar jag inte uttala mig om.

Simco sadlarna är oftast mkt djupare i sätet därför känns de och upplevs de som små

Ja han ( och ett gäng till profilryttare) har några sadeltyper som bär deras namn. Tänkte om han lämnat Bob´s och skulle köra eget.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 901
Senast: Mint
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka