Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I min värld är det skillnad på ridning och ridning. Den ridning som ett pyttelitet barn sysslar med anser jag är jämförbar med de krafter som kan uppstå om man cyklar omkull. Det är ju inte direkt hopptävling eller ponnygalopp de håller på med...Sen en fråga till er som har/har haft cykelhjälm till era små, hur vågar ni det?
Tänker att det brukar stå i hjälmen att dom ej ska användas för ridning och moppeåkning.
I min värld är det skillnad på ridning och ridning. Den ridning som ett pyttelitet barn sysslar med anser jag är jämförbar med de krafter som kan uppstå om man cyklar omkull. Det är ju inte direkt hopptävling eller ponnygalopp de håller på med...
Det man också måste komma ihåg är att hjälmarna till små barn måste vara LÄTTA, är de för tunga så riskerar man nackskador om något händer.
Någon som galopperat med sitt barn framför?
Det där med hjälmarna och dess tyngd tänkte jag på när vi letade hjälm, att vissa kändes väldigt otympliga. Det borde ju vara en viktig grej att tänka på om man tillverkar så små hjälmar.
Vikten pratade försäljaren om när vi letade hjälp till Emilia, iof en skidhjälm men det borde vara samma med alla hjälmar.
Det fanns en billig tyngre hjälm men försäljaren avråde från den av säkerhetsskäl
Vad anser ni som tagit med era barn på körtur med häst och vagn, är det mindre riskabelt än att rida? Kräver ni hjälm på då?
Vi köpte den i Innsbruck så jag antar att det inte går att vara säljare i en sportaffär utan att ha full koll på skidutrustning där
Olyckor kan alltid hända om man nu ska ta med worst case scenario.Jo visst är det så, så länge det inte händer nått, men blir shettisen rädd så blir det ponnygalopp, ofrivilligt dock. Det är lite så jag tänker, att allt kan hända därför ska man ha en hjälm anpassat för sitt ändamål.
De finns även på MyOn*En fundering är var ni hittar cascohjälmarna?
Senast förra månaden hade de både baby- och juniorhjälmen (50-55) i butik.Men jag ska kolla in på My on* och se om en casco kanske finns kvar där i hans strl.