SM i helgen- ökad trav.

mimus

Trådstartare
Var det någon som var där, eller såg på webb-tv?

Jag missade tyvärr seniorernas final, och nu efteråt kunde man inte titta på webb-tv, men jag såg en del av de unga ryttarnas final.

Vi pratade i en äldre tråd, tror det var True_Blues Klimketråd om bla ökad trav.

Och jag måste säga att jag blev grymt imponerad av vinnande JdB:s ökade trav som hon åstadkom med sin häst.

Överlag var det en ritt i ganska högt välbalanserat tempo.

Jag blev glad, vad säger ni andra som såg SM:et?

(hoppas nu denna tråd är ok..)

Sv: SM i helgen- ökad trav.

Jag tyckte nog Maria Borg och Basic och Maria och Vivo stod för de bästa ökade traven av seniorerna iallafall, såg inget av dom unga ryttarna.

Tyckte överlag det var enorm skillnad på dom sämsta och bästa Seniorerna rent ridmässigt.

Sedan gillade jag Anette Christensons häst allra bäst.

Ja, Vivo har jag sett tidigare och håller med att den har väldigt bra ökningar.

Samma var förövrigt hos YR med, stor skillnad på de bästa och de sämsta.

Det är trist att man inte kan kika på webb-tv i efterhand, att de sparat ritterna. Hade varit kul att jämföra Basic och Brownies rörelsemönster.

Off Topic tycker jag det är märkligt att SM fått så lite intresse här inne på dressyr.

Jag brukar tycka att svenskar är duktiga på att öka traven, rent generellt.

Off Topic tycker jag det är märkligt att SM fått så lite intresse här inne på dressyr.

Vi får väl ändra lite på innerhållet i tråden då :devil:

Jag tyckte det var skönt att se att Lussans häst nästan drog henne ur sadeln i piaffen.
Att Kristian hade fullt sjå att hålla sin buse till häst på mattan

Ja att det händer även dom bästa, DET är skönt att se! Man stirrar sig lätt blind på dom perfekta ritterna och inser att det där är ouppnåligt men glömmer bort att det är inte så perfekt på vägen dit, inte för någon.

Ja jag är nog en hemsk pervers människa, med onaturlig missunsamhet:o men jag måste erkänna att det är så skönt att se när duktiga ryttare har lite problem, sen är det ändå aldrig de problem jag har men ändå, liksom........:o

jag håller med! iofs har jag inte gjort någon ansträngning själv att starta en tråd ..

var nere och tittade under hela söndagen, tjänade även en slant då jag och vännerna tippade om vilka som skulle stå på prispallen, och förstås så hade Eve alla rätt! =)

Var det någon som var där, eller såg på webb-tv?

Jag missade tyvärr seniorernas final, och nu efteråt kunde man inte titta på webb-tv, men jag såg en del av de unga ryttarnas final.

Vi pratade i en äldre tråd, tror det var True_Blues Klimketråd om bla ökad trav.

Och jag måste säga att jag blev grymt imponerad av vinnande JdB:s ökade trav som hon åstadkom med sin häst.

Överlag var det en ritt i ganska högt välbalanserat tempo.

Jag blev glad, vad säger ni andra som såg SM:et?

(hoppas nu denna tråd är ok..)

Kul att du gillade min hästs travökningar!
Det höga tempot beror på hur otroligt mycket hon tänder till när hon hör sin musik.. Haha, hann till och med göra en extra volt i galoppen!
Själv blev ja nöjd med galoppökningen som ja fick 9a på ;)

Hej.

Har missat att svara i denna tråden. Men passar på att gratulera!!

Tänk, jag misstänkte att galoppvolten var ett sätt att komma i kapp med musiken.

Dina galoppökningar var jättefina, men framförallt ville jag plocka fram dina ökningar pga din hästs mekanik, vi ha diskuterat bakben tidigare, och många anser att det är mest frambens sprattel, därför var det extra roligt att se dig och din häst.

Tackar tackar! Ja hennes bakben är inte att leka med, något mer uttrycksfulla framben till det så hade det varit oslagbart! Men man kan ju inte få allt här i livet:P

Jag tyckte det var skönt att se att Lussans häst nästan drog henne ur sadeln i piaffen.
Att Kristian hade fullt sjå att hålla sin buse till häst på mattan

Ja att det händer även dom bästa, DET är skönt att se! Man stirrar sig lätt blind på dom perfekta ritterna och inser att det där är ouppnåligt men glömmer bort att det är inte så perfekt på vägen dit, inte för någon.

Visst är det skönt att se! Jag diskuterade en ev start i SB:1 med en kompis häromdagen men konstaterade att jag tycker vår piaff är för dålig.. (tyckte dock inte hon vilket ju i alla fall känss skönt..)
Nåja, sen blev jag rätt glad när jag såg en del hästar i globen dressyren som gjorde väldigt tama piaffer - milt uttryckt.. :angel:
O tänkte då att vågar de visa upp detta i internationell GP så borde väl jag våga visa det vi gör i en nationell SB! Eller hur liksom! :idea:

Håller med om att det är tråkigt att de inte sparat SM ritterna så man kan se dem i efterhand!!!! Jag vill se o jag missade så klart RUBBET! :mad:

STORT GRATTIS till hannahoj förresten, IMPONERANDE!! :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka