LaMaya
Trådstartare
Jag måste bara fråga det här, vet inte om jag lägger det rätt eller inte.
Tänkte höra med det här om slutmättning.
Är så att en jag känner ska slutmätta sin ponny nu i dagarna och
både dem och alla andra vet att hästen ligger lite över ponnymåtten.
Nu är det bara så här att hon igår hade ute en hovslagare som skulle verka ponnyn.
Kom ut nu i morse av att det var blodfläckar på golvet och fick lite små panik eftersom jag trodde någon av hästarna var skadade.
Men de berättade sen att hovslagaren "råkat" ta för mkt av strålen så att det börja blöda.
Men sen var det inget mer med det.
Men jag menar, verkar man så pass mkt att det börjar blöda,
Är inte det farligt för hästen sen när den går ute i hagen?.
(Gjorde det idag precis som normalt). Måste ju vara sår och sen kommer lera i?
Men ialla fall. Om det nu skulle vara så att den som gör slutmättningen märker att de verkat ner hästen för mkt,
vad kan hända?
Kan ju inte vara lagligt att göra en sån här sak, inte för jag har någon som helst erfarenhet. Någon som vet?
Tänkte höra med det här om slutmättning.
Är så att en jag känner ska slutmätta sin ponny nu i dagarna och
både dem och alla andra vet att hästen ligger lite över ponnymåtten.
Nu är det bara så här att hon igår hade ute en hovslagare som skulle verka ponnyn.
Kom ut nu i morse av att det var blodfläckar på golvet och fick lite små panik eftersom jag trodde någon av hästarna var skadade.
Men de berättade sen att hovslagaren "råkat" ta för mkt av strålen så att det börja blöda.
Men sen var det inget mer med det.
Men jag menar, verkar man så pass mkt att det börjar blöda,
Är inte det farligt för hästen sen när den går ute i hagen?.
(Gjorde det idag precis som normalt). Måste ju vara sår och sen kommer lera i?
Men ialla fall. Om det nu skulle vara så att den som gör slutmättningen märker att de verkat ner hästen för mkt,
vad kan hända?
Kan ju inte vara lagligt att göra en sån här sak, inte för jag har någon som helst erfarenhet. Någon som vet?