Slutmätning av ponny

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Real_Life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 115
R

Real_Life

Vi har en 19-åring här hemma, islandshäst. Om vi skulle vilja att han fick ut och visa framhovarna på ponnytävlingar måste han slutmätas först, eftersom han inte är slutmätt sen tidigare.
Men måste en häst vara chippad för att slutmätas? Och vad kostar det totalt (slutmätning + ev chipmärkning)?
Får man tävla dagen efter hästen är slutmätt eller måste man vänta på något?

Sv: Slutmätning av ponny

Jag är inte säker på hur det är nuförtiden...Ponnyn måste vara reggad för att mätas iallafall. Och ja, du får tävla direkt när ponnyn är mätt.

Sv: Slutmätning av ponny

ponnyn måste vara chippad innan den mäts. Och det är 4 dagars karens på chipmärkningen innan man får tävla. Så om du chipmärker och slutmäter samma dag så får du vänta minst 4 dagar innan du får ut och tävla. Annars är det inget du behöver vänta på efter slutmätningen, du får mätintyget direkt i handen.

Kostnanden vet jag inte, beror på vad dom vill ha och vad resekostnaderna blir. Vår slutmätning gick på 400-450 kr tror jag, men vi behövde då inte betala veterinär. Chipmärkningen vet jag inte vad den kostade.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 218
Senast: Edla
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 389
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka