Slutmäta ponny?

G

GreekNaxos

Hoppas tråden hamnar rätt.
Jag har et2årigt halvblods sto som förmodligen kommer bli ponny, då hon föddes 5vrckor för tidigt och är fortfarande väldigt liten.
Är det någon som vet när man slutmäter en ponny?

Sv: Slutmäta ponny?

Men borde dem inte vara slutmätta innan dem börjar tävla?
eller byter man bara kategori?
Vem ska du veta om det är en tex, C ellet D ponny?

Sv: Slutmäta ponny?

Man mäter ponnyn vid 4,6 och slutmäter den vid 8 års ålder. Är ponnyn inte mätt tidigare får den ju naturligtvis mätas vid 5 och 7 års ålder oxå. Har även för mig att om det skiljer mycket från maxhöjd vid 4 års ålder behöver den inte mätas vid 6 års ålder. Slutmätning kan inte ske före 8 års ålder...

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 094
Senast: Roheryn
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka