Sluta med hösilage..

A

adnamA

Just nu så får våra hästar hösilage i hagen på morgonen, tillgång 3-4 timmar och ca 1½ timme på eftermiddagen. Samt på kvällen, när de kommer in då. Men från och med nästa vecka så ska vi sluta med hösilaget i hagen och istället öppna upp till en hage med mera gräs, som dom inte gått i sen typ i somras. Så där kommer de antagligen va en hel del.. :smirk:
Men, tror ni att jag ska öka hösilaget som han får inne, nu när de slutar få det ute. Eller går det jämt ut genom att de äter gräs hela dagen? Funderar bara lite.. :p
 
Sv: Sluta med hösilage..

Det beror ju på hur mycket gräs "mera gräs" är... =) Men är det gräs så att de kan äta och inte bara sysselsätta sig (eller vad man ska säga...) så behöver du nog inte ge mer hösilage på kvällen...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 745
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 152
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp