S
Shadowfaxe
När jag försöker göra en sluta vill min häst gärna fatta galopp! Vad är det för skillnad på hjälpgivningen egentligen? Vad gör jag för fel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Shadowfaxe skrev:Pallas_Athena: Jag använder bara ytterskänkel vid galoppfattning.
Carmenzita skrev:Mina hjälper för volt tillbaka, sluta, galoppfattning, bakdelsvändning är desamma. Vrider bak ytter höft, och även ytter axel. Bromsar med mage vartannat steg. I galoppfattningen ger jag efter på inner mer än i de andra rörelserna. (innan detta utförs gör jag givetvis halvhalt(er), centrerar, rakriktar osv)
Carmenzita skrev:Jag gör volt tillbaka med tagen bakdel och struntar i ställningen. Hur sitter du i en volt? Jag sitter som i en sluta, fast med mindre "utslag" i höften. (det låter som en könssjukdom! :smirk. Samma sak i volt tillbaka (i själva volten, på väg ut till spåret kan man ju rakrikta, rida skänkelvikning el annan skola). Och du, mindre begåvad än jag är på ridning kan man inte vara.