SLU ska bli mer jämställt

Sv: SLU ska bli mer jämställt

Dom får väl använda pengarna till att betala skadestånden för sitt försök till positiv särbehandling ngt som såvitt jag vet aldrig fällts när det gått andra vägen.
PL Som anser det vara mkt viktigt med kollegor av bägge könen.

Jag håller med. Det är ju lite konstigt eftersom de faktiskt gjorde ett försök.

Ja det pratas om kvotering när det gäller bolagsstyrelser mm men om en kille med lika poäng blir positivt särbehandlad så blir det skadestånd.
PL

Vore det inte bättre om man såg till att killarna faktiskt studerade under grundskoltiden så de hade betyg som de kan ta sig in på utbildningen med istället? Det är så otroligt tröttsamt att man ska behöva be om ursäkt för att man är ambitös och tjej. Det är inte mitt fel att killarna lökar runt i skolan, de har samma möjligheter som vi att ta sig in på utbildningarna.
Hur vore det om man lyfte tjejerna och talade om för dem att de är duktiga istället för att beklaga sig över att det är så mycket tjejer på utbildningen hela tiden.
SLU blev stämda för att de gjorde något olaglig, troligtvis har inte andra högskolor blivit stämda och fällda för samma sak eftersom de klarat av att läsa och tolka en lagtext.

Visst är det så. Men om jag inte kommer ihåg helt fel så har killar generellt sett bättre resultat på högskoleprovet än vad tjejer har. Då kan man fråga sig vad betygen resp högskoleprovet egentligen mäter och vad det är som är viktigt. Fast det är ju en annan diskussion.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
401
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 320
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka