Slottsweekend i mellansverige

tott

Trådstartare
Min mamma fyller 75 år i september och vi funderar på att fira henne med en slottsweekend någonstans i mellansverige.
Vi skulle vara 6 vuxna och ett barn.

Vad rekommenderar ni?

Sv: Slottsweekend i mellansverige

Tack!

Har sett liknande trådar förut, men hittar inte nu.

Hörni bukegummor och -gubbar. Skriv om era erfarenheter nu ;) Herrgårdsweekend går också bra.

Sv: Slottsweekend i mellansverige

Vilken ände av landet bör det vara? Eller spelar det överhuvudtaget ingen roll? Nåt som jag hört mycket gott om är en slottsweekend på Haga slott i Enköping. Jag har inte varit där själv men känner några som har haft slottsweekend där och det är väldigt speciellt och god mat säger de (dock vet jag ju inte vad de har att jämföra med)

http://www.sejour.se/haga-slott/weekend/slottsweekend

Nu såg jag att det stod mellansverige i första inlägget så är det när man är lite trött i huvudet.

Senast ändrad:
Sent omsider skriver jag vad det blev - Gränsö slott i Västervik. Mycket trevligt!

I sommar fyller min pappa 75 och vi är ute efter något liknande sätt att fira honom.

Finns det några nya förslag?

Rånäs har jag inte varit på själv, men då vi tidigare haft samarbete med dem (med turridning, man kunde boka weekend hos dem inklusive turridning, som då skedde hos oss) så har jag hört mycket positivt från folk som bott där. :)

Har kollat lite på Rånäs. Det ser fint ut, men det blir lite "orättvis resväg" för hälften av de inblandade. Hälften kommer från Stockholmstrakten och hälften (de med barn) från Kalmartrakten.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 676
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 233
Senast: Roheryn
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: Acto
·
Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V