Sloken svans!

nice and happy

Trådstartare
Hundens svans har varit "sloken" sen igår. Jag duchade henne & torkade henne ordentligt sen efter ett tag ut på promenad med täcke på. Efter ca 2timmar så var den hängande & hon verkade hängig!
Det är hon ännu... Vad kan vara för fel? Vad skall jag göra?
Hon har inge feber & äter & dricker som hon skall.

Sv: Sloken svans!

Låter som vattensvans. Leta på nätet för mer information. Gå aldrig ut med en nybadad hund på vintern!!!!! Hunden badas innan sängdags och får torka över natten. Ett täcke hjälper inte mycket för en blöt hund när det är kallt på vinern...

Sv: Sloken svans!

Begreppet ”vattensvans” har uppkommit på grund av att en nedkylning i samband med apporteringsarbete i vatten är EN utösande orsak, men det finns andra: Många gånger uppstår förlamningen av svansen i samband med allmänt lågt eller sjunkande lufttryck. Sålunda har faktiskt de allra flesta kliniska fallen föga eller intet att göra med arbete i vatten, vilket alltså gör beteckningen ”vattensvans” mindre lämpad. Hellre då rätt och slätt svansförlamning.
I de flesta fall går förlamningen över av sig självt på någon dag utan att medicinering krävs

*källa*

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30