Slö,slemmig m.m

T

trolli

Sitter och kliar mig i huvudet. Min häst är väldigt seg nu när jag är ute och rider,han kör med ständig handbroms. Efter en tvär uppförsbacke är han helt slut! Händer att han bara vill stanna också,på plan mark i skritt :confused: Har gett b vitamin under mars i ca tre veckor. Slutade sen,efter det blev han så där trög. Har nu köpt en ny flaska som jag ska mata i honom så får vi se vad som händer. Nån som har någon annan idé? :confused:

Sen har jag märkt emellanåt att han dreglar. Ibland när man ta in honom från hagen,ibland när man står och gör i ordning för en ridtur. Och emellanåt när han har bett i mun. Hittar inget konstigt i hans mun, han är pigg, (förutom slöheten vid ridning) fin och blank i pälsen. Välmusklad och van att röra på sig. Har inte dålig kondition. Han äter allt jag ger honom, ingen matvägran. Nån som har något tips om vad man ska göra och vart jag ska börja?

Sv: Slö,slemmig m.m

låter precis som du beskriver min häst!
han började så, nu går han inte fram allss inte ens när man bara ska gå ut och gå med honom :(

ska in i morrn till atg kan återkomma efter de om dom vet va som är fel!

ja du får tala om vad de hade för idé på atg! tycker det är konstigt det här. var ute och cyklade med honom idag,tycker han andas mycket,som om han vore anfådd av att bara skritta. men han blir inte svettig. knepigt!

det är vääldigt svårt att få igång honom,som sagt bara av att ut å gå,nu cyklade ju jag men det är ju nästan likvärdigt. jag och stallkompisen sa till honom, att nu kör då snart sniglarna om dig... :(

glömde nämna, han hostar inget eller nå. tänkte om det kanske vore nån förkylning eller nå på gång. men tycker inte det stämmer heller. kolla tempen idag, 38.2. ingen feber.

Har varit i kontakt med vet idag och hört om det kan vara erlichia eller borelia. Men dom smittorna finns inte här, det finns inget känt fall i trakten där häst har blivit smittad.

Han är inte halt eller visar något tecken på hälta,han är heller inte svullen i benen, torra fina ben. Tog tempen nu på morgonen, 37.3 c. Äter idag också. Ska ha ut vet på måndag så vi får lyssna på hjärta/lungor samt ta blodprov.

Har suttit och letat lite på nätet,i ett försök om att bli lite klokare. Kan han ha pollenallergi,bronkit,förkylning,luftvägsproblem?

Han går på lösdrift och har gjort det i två år. Så han står ju inte dammigt så att säga. Och han hostar ju inte... :confused: :confused: :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

Tillbaka