Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tonsillerna är borttagna för längesedan. De är även kollade igen av veterinären, ifall nåt blivit kvar,Finns en duktig tjej på djursjukhuset i Hässleholm, Indi och jag har gått hos henne under hösten/vintern.
Om inte Metacam hjälpt alls känns det ju lite fundersamt om det verkligen sitter i muskler/leder, det borde väl ha blivit lite förbättring med smärtlindring då.... ?
Mina har slickat på framben (och mattor/sängöverkast/etc) när de haft problem med tonsiller och/eller öron, har även hört många med "maghundar" som sett samma beteende.
Tonsillerna är borttagna för längesedan. De är även kollade igen av veterinären, ifall nåt blivit kvar,
Överhuvudtaget har han (alltid haft) en (o)vana att slicka och "smaska" väldigt mycket. Som yngre kunde han (och även minst ett av kullsyskonen) ha riktiga sessioner med "luftslickande" dvs där han slickade intensivt och hetsigt rakt ut i luften och det var jättesvårt att få honom att sluta. Veterinären trodde det "satt i skallen" till slut. Efter en Metacamkur för en skada upphörde luftslickandet.
Även nu är han väldigt smaskig, inte hetsigt och stressat utan smackar mycket med tungan innan han ska slappna av när han ligger osv. Svårt att förklara men det är väldigt märkbart och nåt han alltid hållit på med. Så ibland undrar jag om benslickandet också är en vana, fast ny, nåt pillande typ nageltuggande hos människor?
OBS att han inte är en stressad hund, MEN väldigt intensiv som de flesta Beauceroner (...?) och alltid redo, trots sina 10 år på nacken.
Jag vill bara inte att han ska ha ont. På senare tid har han snubblat (?) 3,4 gånger i trappan, vilket oroar mig. Både när han gått uppför och nån gång nerför.
Jag ska kolla upp Hässleholm :-) Tack för tipset, Åsa!