Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mona

Vedervärdigt namn tycker jag, men det hör ju inte hit. Däremot så gick slemproppen för min lillasyster nu i morse! Beräknad nedkomst är den 21 februari, så min fråga är såklart; när kan man vänta sig att barnet kommmer?? Någon klok bukefalist med erfarenhet som kan svara?
Ska bli jättespännande att få bli moster! :D
 
Sv: Slempropp

Inom 2 veckor har jag för mig att man säger (eller var det inom en vecka?), så du får nog ha lite tålamod.... fast det kan gå fort också.
 
Sv: Slempropp

Åhnej.... Två veckor är ju skitlång tid..... *suck* Jaja, men man har väl inget annat val än att vänta....!

*rullar tummarna*
 
Sv: Slempropp

Sllt från samma dag upp till 2 veckor eller mer om man har otur, mina värkar startade 2 dygn efter slemproppen hade gått.
Hoppas att det sätter i gång snart!
 
Sv: Slempropp

Min slempropp gick för mer än en vecka sen, och jag är fortfarande gravid...
Egentligen så har väl slemproppen inte så mycket med start av förlossningen att göra. Den återbildas om den har lust med det :smirk:

// K
 
Sv: Slempropp

När min slempropp gick så fick jag Felicia 5 timmar senare:angel:
 
Sv: Slempropp

JAG BEHÖVER INTE VÄNTA LÄNGRE!!! 01.52 fick min lillasyster en son! 3600 gram och 49 cm lång! Själva förlossningen tog 6 timmar och gick bra enligt min syrra. Pappan till barnet, som är världens nervösaste människa, var med hela tiden och vågade tom klippa av navelsträngen....
Nu ska jag dit och titta på underverket! Tack för era svar!
 
Sv: Slempropp

Vilket får mig att tänka på följande historia:

Mamman som kommit in på BB får frågan om slemproppen gått av barnmorskan.
Ja, men bara för att parkera bilen.
 
Sv: Slempropp

Tack Mitra! *stolt* Han är jättesöt, och det säger jag inte bara för att jag är moster....!
 
Sv: Slempropp

mimmipigg skrev:
Vilket får mig att tänka på följande historia:

Mamman som kommit in på BB får frågan om slemproppen gått av barnmorskan.
Ja, men bara för att parkera bilen.



*asgarvar*
:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag försökte ta mitt liv i november 22, det blev då en automatisk orosanmälan och barnen har haft samtal med soc och de hade ingen oro...
Svar
16
· Visningar
6 351
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite, Varning för långt inlägg. Igår när jag skulle ut till stallet, för att åka och träna hände en...
Svar
9
· Visningar
1 880
Senast: nejlica
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 765
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp