Slår dem??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Znooty
  • Startdatum Startdatum
Sv: Slår dem??

Znooty skrev:
Många tycker att "vi" slår hästarna inom trav sporten men vi slår INTE(!!!!) Hästarna vi ger dem bara uppmuntrande klappar bara så att alla vet! Jag vill gärna veta era åsikter :bow: :bow: så skriv!! // Znooty! :)

jag menar under loppen många jag har träffat tycker att det ser brutalt ut

JA INTE klappar man väl hästen på upploppet?`?????? Öhhh, dat är "drivning" som kan variera från allt till smackningar utan spö till "a la Jorma" drivning.... det är inget gulli gull......

känner ni ngn som blivit avstängd pga "drivning"??
i början tyckte jag att det såg brutalt ut men nu när jag vet så.......

Znooty skrev:

Finns det nån som INTE blivit det??? Av dom som är catch-driver aldså.. inte nisse som kör 3 lopp varje sommar på åland....

Znooty skrev:
Jag skulle tro att alla proffskuskar har blivit avstängda någon gång och även de flesta amatörer... Men det handlar ju mer om yviga piskföringar och inte om att hästarna har tagit skada. Det finns ju även några sådana fall men de är väldigt få.

Snurrfian skrev:
Jag skulle tro att alla proffskuskar har blivit avstängda någon gång och även de flesta amatörer... Men det handlar ju mer om yviga piskföringar och inte om att hästarna har tagit skada. Det finns ju även några sådana fall men de är väldigt få.

Självklart, djurplågeri är väl bara en 2-3 fall, mendå är det RIKTIGT illa.................

mkt grundar sig nog också på förutfattade meningar, jag har såna gällande galoppsporten tex.... tycker de driver som f-n med pisken på upploppen, MEN SLÅR de egentligen????
Som sagt, förutfattade meningar och många gånger okunskap ligger bakom.

_carmenzita_ skrev:
mkt grundar sig nog också på förutfattade meningar, jag har såna gällande galoppsporten tex.... tycker de driver som f-n med pisken på upploppen, MEN SLÅR de egentligen????

Det går inte att jämföra galoppen med travsporten! Som dag o natt vad det gäller drivningar...

du förtsod inte mitt tyckande.
Jag håller på med travsport, jag VET hur det är, jag menade drivning öht och förutfattade meningar, de som jag har mot galoppsporten ex.
läs en gång till

_carmenzita_ skrev:
du förtsod inte mitt tyckande.
Jag håller på med travsport, jag VET hur det är, jag menade drivning öht och förutfattade meningar, de som jag har mot galoppsporten ex.
läs en gång till

Ja du jämförde att driva i galoppen, om man verkligen slog...

Om jag driver som en galopp-jockey i ett trav/monte-lopp så blir jag avstängd och får böter!

suck du läser verkligen inte vad jag skriver, frågan jag ställde var egentligen retorisk men det blir väl så här när man inte prata med varann irl

tack för info om böter, det visste jag redan.....
som sagt jag är INTE ny inom travsporten men du är tydligen expert...

suck suck suck

bajbaj

bulan skrev:
Ärligt talat kan jag oxå tycka att det ibland ser illa ut.
Personligen tror jag inte att hästen springer fortare för att man bankar skiten ur den :mad:
Men i de flesta fall ser det nog värre ut än vad det är.

nyss slog ni ju om inte et var ju bara uppmuntrane klappar

_carmenzita_ skrev:

suck du läser verkligen inte vad jag skriver, frågan jag ställde var egentligen retorisk men det blir väl så här när man inte prata med varann irl

tack för info om böter, det visste jag redan.....
som sagt jag är INTE ny inom travsporten men du är tydligen expert...

suck suck suck

bajbaj

Jag trodde att du menade, att man inte slog dom, även fast det såg ut så...

Jag tycker personligen att galoppen är illa! travet har blivit bättre, men jag gillardet inte alls... Är j en pisk, och om man kallar det klappa/driva/piska så gör man iaf samma sak.. man andvänder en pisk, och jag tror inte att det finns nån häst som gillar det!

By the way, expert?!?! Vart kom det in i sammanhanget.. vi diskuterar på det här forumet o kastar inte skit... Alla får ha en egen synpunkt!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
970
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 192
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka