Släp med hästar i välte

Sv: Släp med hästar i välte

Jag körde också hästsläp idag.
Det var bilens premiärtur som släpdragare och det gick jättebra.

Det var inte så halt idag.

Förra helgen däremot...

(Det där hände imorse, varför de skriver "lördagen" vet i sjutton.)

Under våra kurser i journalistiskt skrivande fick vi lära oss att inte använda uttryck som "idag", "imorgon" och "igår" eftersom det inte är helt säkert när läsaren läser artikeln. Detsamma gällde när jag skrev för en dagstidning. Kanhända att h*n som skrivit den här notisen har fått samma riktlinjer?

Jag fick på journalistkurserna lära mig att man, om man skriver en artikel som kommer att läsas under samma dag som händelsen skett, ska skriva "idag, lördag, skedde detta".

Vilket ju visar på att det finns olika riktlinjer och därmed är det förmodligen inte fel att skriva "lördagsmorgonen".

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En bil med hästsläp har vält på E22:an i höjd med Linderöd i Skåne. Två hästar fanns i släpet, som ska vara oskadda. – Det har varit...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästtransport körde på lördagsmorgonen in i ett sidoräcke och välte. I transporten fanns en häst som räddningstjänsten fick ut.
Svar
0
· Visningar
216
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var vid lunchtid på fredagen som två hästar kommit lösa på E22 i höjd med Linderöd, Skåne. Det efter att en hästtransport kolliderat...
Svar
0
· Visningar
152
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar blev påkörda på väg 76 mellan Skärplinge och Karlholm, nordost om Tierp. Hästarna ska ha kommit ut från sin hage och ut på...
Svar
0
· Visningar
600
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix