Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
CK skrev:Hur lång slaktkarens är det på butta egentligen? Har inbillat mig att det är livstid, men nu läste jag på ett buttapaket att veterinären skrivit 21 dagar?
Är det ändrat? Och varför?
Fladde skrev:När min häst fick Butta blev det inskrivet i Passet..
CK skrev:Ja, jag tittade i fass, men orkade inte kolla vad jordbruksverket föreskrev.
Skulle inte förvåna mig om denna veterinär skrivit fel, jag har aldrig hört ett gott ord om denna, och skulle INTE ringa henne sjäv!
Alexandra_W skrev:Trevligt att höra!
Det SKA skrivas in i passet alt om hästen inte har pass utfärdas ett behandlingsbevis.
Det görs nästan aldrig tyvärr =/ Ens på stora kliniker.
martha skrev:det är väl så att man inte får använda djuret till föda om den fått butta, men det där med passen funkar ju ändå inte....det finns inte en själ som skriver nåt i dom iallafall....
Alexandra_W skrev:Trevligt att höra!
Det SKA skrivas in i passet alt om hästen inte har pass utfärdas ett behandlingsbevis.
Det görs nästan aldrig tyvärr =/ Ens på stora kliniker.
Sweet skrev:Det är bara att säga till veterinären att skriva i passet så gör han/hon det. Svårare än så är det inte.
Så det med pass skulle fungera alldeles utmärkt om hästägarna vågade ta lite ansvar också...