Släktforskar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dam
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 873
D

Dam

Ska eventuellt köpa ett sto med härstamning Tamburin labrador emir,..., Kan någon berätta mer om dessa hingstar, och vad för avkommor de lämnar? Hade varit roligt att veta innan man tar hem hästen... :bow:

Sv: Släktforskar

Emir var fux och född 68 och exporterades 74, Labrador var också fux och född 75 169cm och premA tävlade hoppning själv, lämnat hingsten Uttini och Utopi (som togs ur avel) och lämnat flest avkommor som gått hoppning tror jag men även en del som gått dressyr och fältävlan. tamburin var m brun född 82 och död 97. Hoppas att någon annan kan hjälpa dig mer...:confused: Sen kan du ju söka här i forumet....:bump:

Tack för ditt svar! Stoet jag ska köpa är en allroundhäst, skaplig i både dressyr och hoppning, men inget topphäst.. Finns det hästar som gått högre klasser/internationellt med de hingstarna i härstamningen tror du? :bow:

Vet bara att Labrador har lämnat hästar som gått ända upp till 150 hoppning vilket han själv tävlat i som högst vad jag vet. och 7 avkommor i medelsvår dressyr och två i Intermediarie 1. Fast jag har ej följt de senare åren så det kanske har blivit mer vad vet jag;)

Tamburin tävlades i medelsvår hoppning och hade två avkommor i svår hoppning.

Labrador tävlades i svår hoppning och hans helbror Nebraska var med i OS i fälttävlan. De var söner till Jovial med ett otal avkommor i svår klass i alla dicipliner.

Emir gick svår dressyr liksom hans helbror Figaro. Den tredje helbrodern Imperator var med i OS i hoppning.

Labrador hade 5 avkommor i svår fälttävlan, bla Lafayette som tävlades av Linda Algotsson. 3 avkommor i svår dressyr och åtminstone 2 i svår hoppning.

Imperator lämnade 3 avkommor i svår fälttävlan. 1 i svår dressyr och 3 i svår hoppning.

Tamburins far Utrillo lämnade 27 avkommor i svår hoppning, 9 i svår dressyr och 2 i svår fälttävlan.

Som du kan se här http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid47ny?Intidnr=4890 har Tamburin lämnat flest hoppavkommor.

Senast ändrad:

Oh, tack så mycket! Verkar vara en mycket bra stam med andra ord. Och om man i framtiden skulle vilja betäcka, vilken hingst skulle ni rekommendera till en sådan stam? :bow:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 051
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka