Slagborrmaskin

sthu

Trådstartare
Vi har köpt ett hus med betongväggar. Hela huset är liksom gjutna valv på något sätt (fråga mig inte hur det är konstruerat, jag vet bara att det är betongväggar överallt). Givetvis vill vi sätta upp lite tavlor och hyllor och sånt.
Kommer det behövas en slagborrmaskin tror ni? Bra borr står på önskelistan, men jag har svårt att tänka mig att min lilla billiga Meec reder ut det.
Vi kommer inte skruva och borra som tättingar, så en maskin för flera tusen känns inte som prio ett. Eller?
Vad ska man titta efter på en slagborrmaskin?
 
Slagborrmaskin kommer att behövas, och ett set med betongborr till den. Men någon herrejössesmaskin behövs inte för det du beskriver, ni kommer att klara er bra med en "lagom" modell för nånstans runt eller strax över en femhundring. Har du redan en slagborrmaskin så prova med den, med nya betongborr!
 
Slagborrmaskin kommer att behövas, och ett set med betongborr till den. Men någon herrejössesmaskin behövs inte för det du beskriver, ni kommer att klara er bra med en "lagom" modell för nånstans runt eller strax över en femhundring. Har du redan en slagborrmaskin så prova med den, med nya betongborr!

Jag har ingen idag, bara en pytteliten skruvdragare från Meec. Alltså, det finns ju en halv miljon olika maskiner! Jag har ingen aning om vad man ska titta efter.. Vad är lagom?
 
Jag har ingen idag, bara en pytteliten skruvdragare från Meec. Alltså, det finns ju en halv miljon olika maskiner! Jag har ingen aning om vad man ska titta efter.. Vad är lagom?

Jag hade kollat på de här förutom den billigaste: https://www.jula.se/catalog/verktyg...lagborrmaskiner/?sort.by=price&sort.order=asc

Sedan är jag ju lite märkesbög och gillar Bosch... men ska man inte använda den så mycket kan ju ett billigare märke duga. Jag gör så att de saker jag kommer att använda mycket lägger jag mer pengar på (tex mina borrskruvdragare som får jobba mycket). Vinkelslipen använder jag knappt så där har jag en billig från Biltema.
 
Finns det ingen ni kan låna av?
Vi lånade en herrejössesmaskin nu när vi flyttade. Sambon vill inte lämna tillbaka den 😂
Bara glider igenom betongen, extremt lättanvänd.
Blir mycket roligare med bra grejer 😁
 
Finns det ingen ni kan låna av?
Vi lånade en herrejössesmaskin nu när vi flyttade. Sambon vill inte lämna tillbaka den 😂
Bara glider igenom betongen, extremt lättanvänd.
Blir mycket roligare med bra grejer 😁

Joo, vi har en snickare i släkten som sagt att vi kan låna hans grejer en helg. Men han bor tjugo mil bort. Blir nog billigare att köpa eget ändå :angel:
Annars är jag helt för att låna!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 347
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 381
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 420
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp