Släktforsking

AlvaT

Trådstartare
Har tyvärr ingen aning om var jag ska sriva den här tråden. Men tänkte stamtavlor - avel? Ni får vl radera tråden om den ligger fel ...

Någon som har tips på hur man ska leta reda på info om hästarnas stamtavla? Använder mig av Blå Basen (vet inte ens om det heter så..), hästkatalogen, aramennoc (om det är en connemara) och har nyligen upptäckt sukuposti (finns inte så mycket där för mig, men jag hittar en del). Någon som vet någon annan bra sida?
Jag använder såklart google också ^^

Tack på förhand!
 
Det beror väl lite på vad du är ute efter :-) Finns numera många databaser ute på nätet!

Min databas jag är involverad i försöker vi täcka upp de flesta raser. Dock är vi relativt få som lägger ner mycket av våran fritid och det finns massor att göra fortfarande! Sakta men säkert... Tyvärr är många databaser inte komplett inte ens när de gäller rasföreningarnas egna raser utan det fattas mycket grundarbete vilket vi försöker jobba oss genom med hjälp av stamböckerna.

Under våra länkar finns en hel drös med länkar till olika databaser; http://beta.haststam.se/page/view/lankar
 

Liknande trådar

Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
780
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 753
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 619
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 413
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp