Sladda ridbanan

Apollo

Trådstartare
Tänkte att shettisen skulle få göra lite nytta. :love:

Vad har ni och sladdar med?

Gärna något som man kan bygga eller något annat som går att använda som inte kostar skjortan.

Då jag är nybörjare så vill jag även veta hur man gör med svängeln och draglinorna på sladden.

Gärna bilder:bump:

Sv: Sladda ridbanan

En vän till mig har ett dubbelvikt armeringsnät efter sin ponny som hon använder till ridbanesladd, det verkar funka mkt bra :)

Detta med armeringsjärn verkar ju funka.
Hur fäster jag draglinorna?
Kan jag använda dom till selen eller bör jag använda nåt annat.
Måste man köpa en svängel eller kan man använda något annat som svängel?

Många frågor....:o

Japp använd en svängel om du köper en färdig eller har en svetskunnig som kan tillverkar en till dig. Så kan du fästa draglinorna i svängeln.

Tack nu är det bara att sätta igång och tillverka.

Har du något tips på hur jag fäster svängeln i nätet?

Hej!

Om du kan få tag på en gammeldags tältsäng med en sängbotten som är som ett nät av tunna kedjor så är de perfekta att bygga ridbanesladdar av.

Tack får leta i logarna runt stallet kan ju finnas någon.

Då jag vill börja fixa NU så undrar jag om man kan fixa en svängel själv på något sätt??

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
889
Senast: Angel
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 046
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar