SL - resor, kort - hur gor man?

Sv: SL - resor, kort - hur gor man?

Jag förstår hur du menar. Tyvärr har jag hunnit reta upp mig så mycket på idiotin som vem som helst hade kunnat förutse innan systemet kom i bruk men som inte åtgärdades att jag anmäler alla fel.

På bussen ser man hur mycket pengar som är kvar? Har man android med NFC finns en gratisapp att ladda hem som kan kolla, samt att man kan kolla på maskiner på tunnelbanestationer. Utöver problemen så fattar jag inte vad folk har emot systemet? Liknande finns i alla andra län, varför skulle det inte funka här?

Nej det kan inte vara 4 år gammalt? O_o Herregud vad tiden går? Några månader om du hade frågat mig. :-)

Skulle väl kunna vara så att stället du köpte det på har hittat några gamla kort eller haft kvar på lagret. Jag skulle gärna ha en annan färg än blått så jag har letat! ;)

På bussen ser man hur mycket pengar som är kvar? Har man android med NFC finns en gratisapp att ladda hem som kan kolla, samt att man kan kolla på maskiner på tunnelbanestationer. Utöver problemen så fattar jag inte vad folk har emot systemet? Liknande finns i alla andra län, varför skulle det inte funka här?

Dom inför väl även på prov så att man kan se hur mkt pengar som finns kvar på kortet på spärrarna på vissa tunnelbanestationer.

Mitt största problem med Access-systemet är att det var väldigt svårt att fylla på pengar ett tag. Skulle jag fylla på 100:- så fick jag aldrig till 0:orna (utan istället trycktes på någon knapp i närheten, tex radera), så jag fick fylla på 111:- istället. Men det är väl ändrat nu så man slipper skriva in utan får välja på jämna belopp.

Delvis KL

Jag hör till det fåtal individer som tycker att det nya systemet är kanonbra. Jag slipper trasiga remsor och stämplar som spärrvakten i byte påstår att han eller hon inte kan läsa och därmed debiterar mig en extraresa. Jag vet inte hur många gånger det har hänt. Korten håller sig hela, det lyser det gult i spärren när jag har färre än tre resor kvar. Vill jag ha det mer exakt så kan jag på bussen kan jag se exakt hur mycket jag har kvar och åker jag t-bana så kan jag kontrollera det i automaten.

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund For over ett ar sedan kom en liten pojke pa cyckel i full fart mot Mandy och mig medan han 'skrek' sa hogt han bara kunde. Mandy tyckte...
Svar
4
· Visningar
1 284
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jag har en "hast tjej" som kommer upp en gang i veckan (ibland mer nar hon vill) och hjalper mig med stall etc. (long story men jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 118
Senast: moholmarabs
·
Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka