Skydda hö

Tussemaja

Trådstartare
Finns det nåt annat man kan täcka hö med, än halm? Själv har jag inte tillgång till halm men däremot en del helt ok fjolårshö som inte kommer att gå åt, så jag har försökt täcka med det, men det räcker inte riktigt till för att täcka över hela partiet. Finns det nåt annat man kan använda för att skydda mot ytmögel? Jag har några rullar med tunn markmatta, sån där som man använder till odlingar. Kan det vara en idé att täcka över med flera lager av sånt? Funderar.... å tar gärna emot andras idéer och funderingar...

Sv: Skydda hö

Jag har de senaste åren provat med lite tjockare odlingsväv och det har fungerat bra. Visserligen har de senaste vintrarna inte varit lika fuktiga som tidigare, så om det är odlingsväven eller väderleken som "räddat" höet vet jag inte.

//Doccan

Sv: Skydda hö

Hi Tuss.
Har du ingen gammel filter du kan lägg över?
Säng laken kan gå bra, lägg dom över höet och ditt hälm eller gammle hö ovanför det.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 585
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Nu blir jag snart galen på min häst. :D Han går hemma i sin vinterhage i sommar då vi inte har tillgång till bete på hemma plan och vi...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama