Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske är en stockholmsgrej då, som sagt många djurbutiker här som har det vilket även @Red_Chili vittnar omJag har nog aldrig noterat att någon butik haft krav på skvättskydd utan det har antingen varit tillåtet med hund eller helt förbjudet.
Jag har ofta med mig hundarna (en åt gången) in i butiker där de inte skriver att hundar inte får komma in - d.v.s. t.ex. Granngården, Bauhaus, Byggmax, den lokala byggaffären och liknande.Varför ska man ha med sin hund in i butiker?
Nej, ingen Stockholmsgrej. Jag bor långt ifrån Stockholm, typ 40 mil eller så.Det kanske är en stockholmsgrej då, som sagt många djurbutiker här som har det vilket även @Red_Chili vittnar om
Verkligen! Stod i kö på arken zoo häromveckan när hunden framför lyfter på benet och skvätter ner ett helt ställ med godis och leksaker. Ägaren såg det inte, så jag knackade på axeln och påpekade. "Jaha, ojdå", var hennes kommentar och sen vände hon sig om igen.Om ni visste vad djurägare kan undvika att se när deras hanhundar kissar på saker i butiken. På en djurklinik är det dessutom inte möjligt att de inte tar in djuret. Har mer än en gång (på skämt) sagt att vi ska införa hanhundsförbud. Det kan ibland kissas högt upp på fodersäckar odyl.
Vad är det för konstigt med det? Min hund kan tyvärr inte vara själv och ens om hon kunde det hade jag inte velat lämna henne i bilen. Hon följer med in överallt där hon är välkommen (det vill säga, djurbutiker och butiker som är som utomhushallar, typ blomsterbutiker och byggvaruhus).Varför ska man ha med sin hund in i butiker?
Nämen fy vad vidrigt! Kul att komma efter och plocka av de godisarna då...Verkligen! Stod i kö på arken zoo häromveckan när hunden framför lyfter på benet och skvätter ner ett helt ställ med godis och leksaker. Ägaren såg det inte, så jag knackade på axeln och påpekade. "Jaha, ojdå", var hennes kommentar och sen vände hon sig om igen.
I övrigt: tror att alla arken zoo jag varit på i min stad (minst 4 st) har lappar om att hanar ska ha skydd.
Vad är det för konstigt med det? Min hund kan tyvärr inte vara själv och ens om hon kunde det hade jag inte velat lämna henne i bilen. Hon följer med in överallt där hon är välkommen (det vill säga, djurbutiker och butiker som är som utomhushallar, typ blomsterbutiker och byggvaruhus).
Det kanske är en stockholmsgrej då, som sagt många djurbutiker här som har det vilket även @Red_Chili vittnar om
Jag tycker såklart det är en självklarhet att städa upp efter sig om det sker en olycka!Jag tycker det verkar som om alla djuraffärer har kisskydd, så det är nog olika beroende på vilket område man är i. Vid mitt närmsta Arken Zoo har de en stor korg vid ingången och en lapp om att hanar ska ha skydd, samt text på golvet om att OM det händer en olycka inne i butiken så ska man säga till personalen. Gissar att det trots kisskydden händer en del, för texten på golvet kom nyligen och kisskydden har funnits där i minst några år.
Jag är väl inte så jättefrekvent på djurbutiker. Men jag har aldrig någonsin sett skvättskyddskrav eller ens vädjanden.Jag springer inte ner djurbutiker, men de jag varit på (lilla privata och två olika Arken) har samtliga skvättskyddsKRAV.
Det måste vara väldigt jobbigt att ha en hund osm inte kan vara sjläv medan man är iväg och handlar.
Helt OT men när jag jobbade i ett byggvaruhus blev jag lika glad varje gång det kom in hundar i butiken. Under en riktigt varm sommar satte varuhuschefen upp en stor skylt i entrén: "Lämna inte din hund i bilen, ta gärna med den in!".Vad är det för konstigt med det? Min hund kan tyvärr inte vara själv och ens om hon kunde det hade jag inte velat lämna henne i bilen. Hon följer med in överallt där hon är välkommen (det vill säga, djurbutiker och butiker som är som utomhushallar, typ blomsterbutiker och byggvaruhus).
Här omkring i Gbg finns inget krav på skydd, inte i någon butik vare sig det är NK eller djuraffärer. Däremot på en del djuraffärer så har jag sätt att det står en skylt om att man ska tänka på att ha skydd på hanar som skvätter.Här har varenda butik det inkl kedjorna. Även på Hööks tror jag att jag sett det.
Så märkliga människor, är ju likadant som att ifall man råkar förstöra något i en vanlig butik så ersätter man ev köper det.När jag jobbade i djuraffär slutade det med att vi satte upp skyltar om att hundägaren får ersätta för produkterna hunden kissar på. You break it, you buy it.
Ingen, verkligen ingen brydde sig om att försöka stoppa pissandet och de städade inte upp efter sig heller. Det blev väl något bättre efter vi satt upp skyltarna men folk försökte mest låtsas som att de inte märkt något.
Det var djurbutiker jag syftade på (räknar hööks till det). I övriga butiker typ klädbutiker, gallerior, NK etc har jag inte sett det heller.Här omkring i Gbg finns inget krav på skydd, inte i någon butik vare sig det är NK eller djuraffärer. Däremot på en del djuraffärer så har jag sätt att det står en skylt om att man ska tänka på att ha skydd på hanar som skvätter.