Skvättskyddskrav i butiker (utbruten från Skvättskydd)

Sezziyanen

Trådstartare
Vilket mysko krav.

Men tänker mig att de lär vara elastiska så det inte är nått problem att töja ut dem några cm.

Aldrig varit med om att någon hane brytt sig om skyddet. Kanske första gången när man sätter på det, då kan de såklart vara lite förvånade men de vänjer sig direkt.
Det är liksom inte i vägen för något och hindrar inga rörelser.
Det brukar vara tvingande i de flesta djurbutiker att sätta på sin hanhund kisskydd, det är liksom inget konstigt att en som butiksägare eller hallägare vill undvika att få sin lokal nerpissad? Oavsett underlag eller ej. Förstår inte riktigt problemet.
Vilka då? Ingen djuraffär jag nånsin varit i har haft det kravet. Även i kedjor som Arken Zoo, osv. De vill bara att man ska vara försiktig så man inte låter hunden pinka. Även om dessa olyckor händer.

Aldrig varit med om att någon hane brytt sig om skyddet. Kanske första gången när man sätter på det, då kan de såklart vara lite förvånade men de vänjer sig direkt.
Det är liksom inte i vägen för något och hindrar inga rörelser.
Det brukar vara tvingande i de flesta djurbutiker att sätta på sin hanhund kisskydd, det är liksom inget konstigt att en som butiksägare eller hallägare vill undvika att få sin lokal nerpissad? Oavsett underlag eller ej. Förstår inte riktigt problemet.

Varför ska man ha med sin hund in i butiker?

Vilket mysko krav.

Men tänker mig att de lär vara elastiska så det inte är nått problem att töja ut dem några cm.

Vilka då? Ingen djuraffär jag nånsin varit i har haft det kravet. Även i kedjor som Arken Zoo, osv. De vill bara att man ska vara försiktig så man inte låter hunden pinka. Även om dessa olyckor händer.
Här har varenda butik det inkl kedjorna. Även på Hööks tror jag att jag sett det.

Inte ens XXL har det här. Ingen liten butik och ingen kedja.
Men XXL är väl ingen djurbutik? :confused: Det står stora skyltar vid ingången till flera butiker häromkring, och sen finns det korgar där man kan ta ett rent kisskydd till sin hanhund och en korg där man lägger det smutsiga. Detta finns på flera djurbutiker där jag brukar handla och jag tror även på den Hööks butiken jag har närmast.
Men förstår inte vad som finns att diskutera egentligen, varje butiksägare har ju rätt att förhindra att sin butik blir nerkissad. Antingen genom att förbjuda hundar helt, eller till exempel erbjuda kisskydd.

Men XXL är väl ingen djurbutik? :confused: Det står stora skyltar vid ingången till flera butiker häromkring, och sen finns det korgar där man kan ta ett rent kisskydd till sin hanhund och en korg där man lägger det smutsiga. Detta finns på flera djurbutiker där jag brukar handla och jag tror även på den Hööks butiken jag har närmast.
Men förstår inte vad som finns att diskutera egentligen, varje butiksägare har ju rätt att förhindra att sin butik blir nerkissad. Antingen genom att förbjuda hundar helt, eller till exempel erbjuda kisskydd.
Nej ingen djurbutik. Men de har ju en jakt/hundsektion så man får ta med sig hunden in om man ska tex testa en sele eller nått.

Nä, inget att diskutera, jag bara reagerade på grejen..då jag aldrig sett det vid nån djurbutik nånstans någonsin :) Det är helt fine om en butik vill kräva det!

Om ni visste vad djurägare kan undvika att se när deras hanhundar kissar på saker i butiken. På en djurklinik är det dessutom inte möjligt att de inte tar in djuret. Har mer än en gång (på skämt) sagt att vi ska införa hanhundsförbud. Det kan ibland kissas högt upp på fodersäckar odyl.
Ja usch, många säckar som fått reas ut för att de är nerkissade 😷 just hanhundar och deras eviga pinkande är absolut en av anledningarna till att jag inte vill ha (okastrerad) hanhund.

Om ni visste vad djurägare kan undvika att se när deras hanhundar kissar på saker i butiken. På en djurklinik är det dessutom inte möjligt att de inte tar in djuret. Har mer än en gång (på skämt) sagt att vi ska införa hanhundsförbud. Det kan ibland kissas högt upp på fodersäckar odyl.
Precis. Och om man påpekar det så säger de bara oj, de ber sällan om saker att städa med :meh:.

Helt galet hur slarviga människor kan vara med andras egendom. Jag låter inte ens våra hundar kissa på häckarna till husen här runt omkring och då är det ändå på landet och de flesta häckarna ligger ganska långt från husen, men ändå... man gör inte så! Men här hemma på gården kan folk glatt låta hundarna kissa på blomsterrabatter när de går mellan parkeringen och träningshallen. Visst, jag fattar att inte alla vet att växter inte mår bra av den mängden urin, men de kanske kunde tänka på hur kul det inte är att rensa och fixa i rabatterna när det är fullt av hundkiss överallt? Även på större blomkrukor runt vandrarhemmet pissas det flitigt. Ibland blir jag rätt trött på folk.... :mad:

Här finns det skyltar iallafall i en av djurbutikerna, en Arken zoo butik. Tyvärr satt den så dumt att jag såg den först när vi gick ut vilket såklart var retligt men personalen sa inget heller när de hjälpte oss att hitta rätt storlek. Min hund kissade dock inte där inne. Som tur var! Jag hade skämts ihjäl och bett om grejer att städa med om något sådant skulle hända. Jag vet dock att skulle han höja benet och jag säger nej så kissar han inte heller. Hade jag inte vetat det hade jag bett att få prova i bilen.

Precis. Och om man påpekar det så säger de bara oj, de ber sällan om saker att städa med :meh:.
😳 Min förra bajsade en gång efter att han var nyvaken efter en sövning, jag frågade direkt efter städgrejer men den gången var det väldigt lugnt och den sköterska jag hade haft under besöket gjorde det istället och tyckte att jag skulle åka hem med sömntutan.

Men jag blir ofta häpen hur folk låter sina hundar hålla på, gå och plocka hundben själva och slabba på en massa. 🤔 jag håller alltid Ville väldigt kort.

😳 Min förra bajsade en gång efter att han var nyvaken efter en sövning, jag frågade direkt efter städgrejer men den gången var det väldigt lugnt och den sköterska jag hade haft under besöket gjorde det istället och tyckte att jag skulle åka hem med sömntutan.

Men jag blir ofta häpen hur folk låter sina hundar hålla på, gå och plocka hundben själva och slabba på en massa. 🤔 jag håller alltid Ville väldigt kort.
Om ägaren frågar så känns det verkligen bättre än om de bara tittar upp och låtsas som det regnar, typ.

Nej ingen djurbutik. Men de har ju en jakt/hundsektion så man får ta med sig hunden in om man ska tex testa en sele eller nått.

Nä, inget att diskutera, jag bara reagerade på grejen..då jag aldrig sett det vid nån djurbutik nånstans någonsin :) Det är helt fine om en butik vill kräva det!
Jag tycker det verkar som om alla djuraffärer har kisskydd, så det är nog olika beroende på vilket område man är i. Vid mitt närmsta Arken Zoo har de en stor korg vid ingången och en lapp om att hanar ska ha skydd, samt text på golvet om att OM det händer en olycka inne i butiken så ska man säga till personalen. Gissar att det trots kisskydden händer en del, för texten på golvet kom nyligen och kisskydden har funnits där i minst några år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka