Skumtvätt

lady_vip

Trådstartare
Min lilla vovve har klättrat upp i soffan i natt och jag misstänker att hon har kissat i soffan också... Har nyss fått halvfnatt och måste tvätta alla filtar och kuddar det första jag gör i morgon, men jag vill tvätta soffan också och det är skumtvätt som ska användas. Var kan man köpa det?

Sv: Skumtvätt

Det här området kan jag bättre än det växtliga ;)!
Brukar finnas i möbelaffärer, annars så kan det finnas i välsorterade större matbutiker brevid tvättmedel och rengöringsmedel. Till bilklädsel fungerar också super! Det står vid bilsakerna på ICA MAXI, COOP osv (Turtle, grön flaska)
Vanish har också någonting för soffa/matta.

Vanishen är bra till mattor :) Soffan har jag bara tagit fläckar med men den funkar. luktar gott me

jag tänkte precis skriva att vanishen luktar apa! ;). jag tycker att lukten hänger sig kvar riktigt länge också. lukten är inte helt olik dålig hundmage. örk.

Va? Är det fel på din flaska? Eller dina hundars mage? Jag kan inte känna ngn likhet på medlet och hundfisar ;)

Nu ska vi se... Jag hittade ingen skumtvätt på varken Ica, Willys eller Konsum, bara nån till bil som luktade fruktansvärt. Så jag svängde inom Mio och köpte en som jag testade igår (250 spänn!!!!) och som verkar funka på både tyget och på fläcken, MEN det tar inte bort lukten riktigt 100...

Så jag funderar på att köra på lite såpa och testa, en stor fördel är att detta är på en av de sittkuddarna som går att vända uppochner utan problem, men jag vill ha bort lukten ändå.

Cilla: Nu har hon precis kissat på sig igen, denna gången i sin Bean-bag så ingen skada skedd. Men 2 påkissningar på en vecka, vad tycker du, dags för vet.besök och be om medicin?

Det är bara det att det kan bli ganska tråkiga biverkningar av medicinen, mest därför jag har dragit ut på det.

jag brukar köra på tredje gången gillt. samtidigt, så är det inkontinens som inte beror på någon sjukdom så är det ju inget hunden lider av (utan snarare matte och hennes plånbok). om det inte är floder då, för det blir ju ganska ohygieniskt. men det är ju lite oroväckande att det har skett två gånger på kort tid. vad är det man medicinerar med?

Senast ändrad:

Rinexin eller nåt annat som tydligen kan ge lynnesändringar... Som du säger så är det ju det att det blir ohygieniskt, hon får ju inte ligga i soffan eller sängen men hade lyckats smita upp häromdagen och självklart så kissade hon på sig då. När hon ligger i sin bean-bag gör det inte så mycket, jag bara ducshar av henne och tvättar överdraget till den.

Men man kan operera, jag gillar permanenta lösningar, dock lyckas det inte alltid.

Liknande trådar

Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
304
Senast: Happimess
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
351
Senast: cili
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
599
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka